Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Mine Justice-ønsker for i år, siden det er 20 år siden release: Eye Of The Beholder, The Frayed Ends Of Sanity og To Live Is To Die. Håper å få se disse, skal på to konserter, i Madrid og Praha. Spesielt TFEOS hadde vært helt rått! Den og TLITD har heller aldri blitt spilt live

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To live is to die var i setlista på 1989 Justice for all-turneen, faktisk. Men bare de første par minuttene, altså mens gitaren bare er "snill". Så gikk den rett over i Master of Puppets. Ektremt brå overgang, men veldig effektivt. Pen og rolig gitarspilling der Kirk rusler inn på scenen, så kommer James inn og setter seg ved siden av med rytmegitar..også bare plutselig DA! DA-DA-DAAAAAAAAAAAAAAAAA! og publikum går bananas.

Foranledningen er en lang bass-solo av Jason, som glir over i TLITD.

(Det er på live shit binge and purge konserten fra 1989 bl.a)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Stemmer det, en stund siden jeg har sett live shit nå, på tide igjen snart ;) Uansett, ingen av de to sangene er spilt i sin helhet, hadde vært kult om de kom i år. Når jeg tenker meg om har vel også introen til Frayed vært på setlista noen ganger, men er ikke helt sikker

Edit: Fant et klipp på youtube: http://youtube.com/watch?v=gqIf3zw_K2I

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Det er det :)

Okei, og det bare trekker de eller må man gjøre noe? Og hvordan vet de hvilken konsert man vil ha de på?(altså, hvilket land) :p :p

De legger ut en liste over stedene de skal ha konsert og du "melder" deg på de du vil. Du kan melde deg på alle om du vil. Men du kan bare være med på en hvert år.

De trekker de få som får møte de.

Lenke til kommentar

Såklart pointless å være med i trekningen til Spania hvis du ikke har tenkt deg dit.

Meet & Greet er oppskrytt. Var med på det med Dream Theater-fanklubben. De sitter ved et bord og signerer plater og plakater og sånt, så får man ta dem i handa og si "Hi I love your music" som de har hørt 100 millioner ganger før. Også spør de gjerne "Does anyone have any questions for us?" og da er alle for starstruck til å tørre å si noe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Såklart pointless å være med i trekningen til Spania hvis du ikke har tenkt deg dit.

Meet & Greet er oppskrytt. Var med på det med Dream Theater-fanklubben. De sitter ved et bord og signerer plater og plakater og sånt, så får man ta dem i handa og si "Hi I love your music" som de har hørt 100 millioner ganger før. Også spør de gjerne "Does anyone have any questions for us?" og da er alle for starstruck til å tørre å si noe.

Ja det er sikkert helt forjævlig!

Men når er'e de legger ut den lista? har de gjort det?

Lenke til kommentar
Nei, kommer trolig en god stund før første del av turneen, dvs kanskje i april en gang :)

Ja, okei.. Kjipt at det bare er en pr person da.. vinner jeg må jeg komme uten kameraten min som er med meg liksom! Er det sånn at det ikke er mulig å selge de siden det kun er metclub medlemmer som har mulighet til å få de?

Lenke til kommentar

Som det er sagt kan du melde deg på M&G på alle kosnertene dems. Men om de trekker deg ut for konserten i Russland, og du ikke har billett til den konserten, da har du jo ett lite problem. Så meld deg evt på den/de konsertene du skal på og håp på det beste..

Hvorfor skulle du selge det? har du ingen planer om og bli med på det så la heller vær og melde deg på og la noen andre, som feks meg, vinne ;)

.

Når det gjelder M&G før metallica konserter, så blir alle stillt opp på en linje. Deretter kommer ett og ett band medlem inn og går fra person til person, lar deg ta bilde sammens med han, prater litt med deg og signerer hva du måtte ha med. Hvorvidt det er oppskrytt eller ikke aner jeg ikke da jeg ikke har hatt flaks enda. Men etter hva personer sier du er de fornøyde. Men selvsagt er det sikkert mange som blir "starstruck" og ikke klarer si så mye. Hvor lenge hver prater med deg avhenger selvsagt av hva du klarer og si, og selvsagt kan ingen av dem stå der en evighet.

Endret av Ördög
Lenke til kommentar

Ördög:

Hadde vært fett å vinne meet&greet, men jeg skal jo på konserten med en kamerat og jeg vil ikke la han sitte i køen aleine, mens jeg er å møter metallica og jeg vil samtidig ikke sitte i køen å vite at jeg kan møte metallica.. Så egentlig vil jeg ikke vinne.. Hadde vært perfekt hvis begge to vant :p

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...