Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke hørt alle albumene, men av de jeg har hørt er Master of Puppets det beste. Alle sangene er jo drit bra, men mine favoritter er: the thing that should not be, welcome home (santiarium) og disposable heroes ;)

Edit: Jeg tror jeg har forandret mening...

Når jeg tenker meg om så er Metallica: the black album bedre!

Nothing else matters er helt klart blandt mine yndlingssanger, men Sad but true, Enter sandman og Don't treat om me er også nydlig sanger!!!

Lenke til kommentar

....Justice henger mye mere sammen enn MoP. Derfor liker jeg den best. Selv om det er et par låter jeg alltid skipper som jeg har hørt altfor mange ganger på liveplater. Så er jeg ikke avhengig av at det skal gå fortest mulig heller.

Bestelåten på MoP syns jeg er Disposable Heroes. Lang og episk og masse taktskifter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
....Justice henger mye mere sammen enn MoP. Derfor liker jeg den best. Selv om det er et par låter jeg alltid skipper som jeg har hørt altfor mange ganger på liveplater. Så er jeg ikke avhengig av at det skal gå fortest mulig heller.

Bestelåten på MoP syns jeg er Disposable Heroes. Lang og episk og masse taktskifter.

Disposable Heroes er helt fantastisk, bestelåta på MoP, etter Orion. Veldig progressiv som du sier, fantastisk når James skriker ut "I Was Born for Dying" og riffinga tar helt av.

Vanskelig å bestemme seg for bestelåta på den skiva, siden alle sangene er mesterverk, tittellåta er den minst gode imo.

Også veldig morsomt med Damage, Inc. Hvertfall når jeg ser på liveklipp på YouTube fra 2006 Rock am Ring, der de spiller den. Kirk i skikkelig mote-dress står der og nailer den syke thrashsoloen, så utrolig bra.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er trist de aldri spiller Eye of the Beholder live. Det er skikkelig grom, tung groovelåt. Også er det så deilig at bassen følger hovedriffet.

Har den på noen bootlegs, men det virka som bare engangstilfeller. Ja, også var den introen til Justice Medley på black album-turneen. Men det var bare introen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...