Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Lite spørsmål;

Live -versjoner av Twist of Caine (eventuelt med Glenn Danzig) og Remember Tomorrow .. er det noe Metallica har spilt inn? Live.. ?

Hva med Mistreaded?

Takker :)

Mistreated var en del av solonummeret til Kirk tidlig på nittitallet. Finnes på Live Shit :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Nå er det hitiil 4 konserter som er satt opp:

May 28 - Chorzow, POL - Slaski Stadium

May 30 - Landgraaf, NL - Pink Pop Festival

June 7 - Nurburgring, GER - Rock Am Ring

June 8 - Nurnburg, GER - Rock Im Park

Sjansen for å se dem i Skandinavia synker vel ikke ettersom det er utelukkende sentraleuropa som står for tur i slutten av mai/begynnelsen av juni. :9

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Er det flere enn meg som synes at vokalen til Hetfield var hundre ganger fetere før? Synes den har tapt seg ekstremt i løpet av åra. På Kill 'Em All var det rølpete growling, mens i de nyere dagene høres han mye mer clean og simpel ut.

Jeg har hørt en del på AJFO i det siste og merker faktisk hvor mye tyngre den er enn de andre. Elsker lyden av skarptromma gjennom hele skiva.

Lenke til kommentar
Er det flere enn meg som synes at vokalen til Hetfield var hundre ganger fetere før? Synes den har tapt seg ekstremt i løpet av åra. På Kill 'Em All var det rølpete growling, mens i de nyere dagene høres han mye mer clean og simpel ut.

Jeg har hørt en del på AJFO i det siste og merker faktisk hvor mye tyngre den er enn de andre. Elsker lyden av skarptromma gjennom hele skiva.

Hetfield hadde tidenes råeste metalvokal i 1988 ja. Men han hadde veldig bra stemme på konsertene i 07, mye bedre enn i 03 f.eks. Så den er på vei igjen den. Han fucket opp stemmen sin under Black Album, og derfor har han slitt litt.

Lenke til kommentar

Det er fordi han har måttet ta sangtimer for å ikke ødelegge stemmen helt. Da lærer han de rette teknikkene og synger automatisk renere.

Sånne growlete sangere ødelegger fort stemmebåndene hvis de holder på i 10 år på samme måten, og særlig hvis de ikke har noen teknikk bak det. Nick Holmes i Paradise Lost har også gått gradvis fra death-brøling på første skive til helt ren synging på de nyeste. Han sa han rett og slett fikk beskjed av legen om å slutte å brøle ellers ville han ikke ha et fnugg av stemme igjen om få år.

Disse vokalistene synger ikke som death metal vokalister, men de har melodi i growlingen. Det tærer 10 ganger mere på stemmebåndet enn bare rett-fram brøling fordi man må anstrenge halsen så mye.

Hetfield har jo sagt at han ikke kunne synge før, nå kan han synge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg har hørt på Metallica (on and off) siden Black album kom ut i 1991. Da var jeg og alle vennene mine Guns n Roses-fans, og en eller anna hadde kjøpt black album. Knusefett. Så kjøpte jeg de andre platene etterhvert. Live Shit kjøpte jeg som VHS+CD-boks i 1994.

Jeg er SÅ gammel, ja. Pluss at de hadde en double-headliner turne sammen med Guns n Roses og de "Metallica vs GNR" plakatene var dritfete, som ga dem ekstra cred i våre øyne.

Konserten på Valle Hovin i fjor sommer var historisk for meg. Første gangen jeg så dem live, også med DEN setlista, da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som vet. Går rykter om hovedsakelig Mai/Juni pga den første delen av turneen, og noen rykter på enkelte sider om at albumet er forsinket til september. Metallicas management gikk da ut og sa " It'll be out when it's ready". Litt sånn typisk Metallica-humor slik jeg ser det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...