Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
...AJFA er tidenes beste album, fraværet av bass gjør skiva mer agressiv og råere i kantene. Jeg har hørt skiva mikset med bass, og det er rett og slett noe dritt. Blackened med bass liksom... :ermm:

..Nå synes jeg personlig AJFA er stortsett skrot både med og uten bass, men det er en digresjon.

Uansett, er det noen som har funnet ut noe om hvilken ny singel det er som er med i Rock Band?

Lenke til kommentar
...AJFA er tidenes beste album, fraværet av bass gjør skiva mer agressiv og råere i kantene. Jeg har hørt skiva mikset med bass, og det er rett og slett noe dritt. Blackened med bass liksom... :ermm:

..Nå synes jeg personlig AJFA er stortsett skrot både med og uten bass, men det er en digresjon.

Uansett, er det noen som har funnet ut noe om hvilken ny singel det er som er med i Rock Band?

Hvordan kan du mene at AJFA er skrot? Kan bare ikke fatte noen si noe slikt om et slikt album. Alt er perfekt på det albumet. Riffing i verdensklasse. Kan nevne rhytm guitaren i Frayed Ends of Sanity av Hetfield, beste jeg noensinne har hørt. Og det i en sang som er regnet som en av de mindre gode på albumet, tho, alle sangene er mesterverk.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du mene at AJFA er skrot? Kan bare ikke fatte noen si noe slikt om et slikt album. Alt er perfekt på det albumet. Riffing i verdensklasse. Kan nevne rhytm guitaren i Frayed Ends of Sanity av Hetfield, beste jeg noensinne har hørt. Og det i en sang som er regnet som en av de mindre gode på albumet, tho, alle sangene er mesterverk.

Jeg savner bass og sangene er IMO stort sett unødvendig lange, kjedelige og intetsigende. One var en OK sang, men den er så overspilt at jeg er gørr lei, så den eneste som egentlig gjenstår som en sang jeg liker er Dyer's Eve. For min del gjorde ikke Metallica noe brukbart igjen før de kom med Load og ReLoad.

Lenke til kommentar
Ride the Lightning. Kuleste cover, kuleste titler. Men ikke minst; de beste sangene.

For Whom The Bells Tolls, Fade to Black (deres første rolige sang), Trapped Under Ice (orgasme refreng), Creeping Death. Eneste som trekker ned er Escape.

Heh, hva har folk imot Escape? Har du hørt outroen? En av de feteste Metallica-outroene. Den minst gode sangen på Ride the Lightning er enten Fade to Black eller Trapped Under Ice.

Lenke til kommentar

De 6 første låtene er konge, men jeg synes de tre siste blir litt kjedelig

Lenke til kommentar

Har handlet på metstore i metclub. På det jeg har bestilt har ting kommet etter ca 2 uker. +noen dager som regel. Priser:

POSTAGE AND PACKING International Shipments - Double the regular postage charges.

For Orders Between:

· $0.00 - $4.99, Add $3.00

· $5.00 - $19.99, Add $7.00

· $20.00 - $49.99, Add $15.00

· $50.00 - $119.99, Add $18.00

· Orders over $120.00, Add 15%

Edit: I tillegg kommer jo MVA og tollgebyr, men det vet du sikkert ;) Toll er vel hvis varen koster så og så mye, tror det er 200 kr

Endret av Arsenal89
Lenke til kommentar
Lite spørsmål;

Live -versjoner av Twist of Caine (eventuelt med Glenn Danzig) og Remember Tomorrow .. er det noe Metallica har spilt inn? Live.. ?

Hva med Mistreaded?

Takker :)

De har spilt Remember Tomorrow live, så vidt jeg vet. Twist of Cain er jeg mer usikker på, men jeg tror ikke de har spilt den (men James synger vel backingvokal på studioversjonen til Danzig, om jeg ikke tar helt feil).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...