Gå til innhold

Metallica - albumguide og diskusjon

mb_zzz

Hvilket album av Metallica liker du best?  

402 stemmer

1. 1. Hvilket album av Metallica liker du best?

• Kill 'Em All (1983)
      27
    • Ride the Lightning (1984)
      64
    • Master of Puppets (1986)
      122
    • The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited (1987)
      0
    • ...And Justice for All (1988)
      63
    • Metallica (1991)
      57
    • Live Shit: Binge & Purge
      6
    • Load (1996)
      7
    • ReLoad (1997)
      8
    • Garage Inc. (1998)
      6
    • S&M (1999)
      24
    • St. Anger (2003)
      14
    • Death Magnetic (2008)
      6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Juks å snike seg unna treordsregelen med orddelingsfeil i trådnavnet O_o

Syns Hetfield gauler litt for mye på sine eldre dager. Eller kauker, om du vil. Skråler? Det er noe med stemmebruken hans som er litt anti-metal, hehe.

Ellers, kult band, bra at de tør å utvikle seg i nye retninger, selv om det lille jeg har hørt av St. Anger hørtes mer ut som miss enn hit. Noen sjanser skal man ta :)

Lenke til kommentar
Hvem vota "Load" ? :p

ikke jeg , men "Load" er et bra album

Enig. Load og ReLoad er de to beste albumene de har gitt ut etter MOP, synes jeg (nei, jeg liker faktisk ikke AJFA eller s/t-albumet noe særlig). Synd de gikk bort fra den stilen til fordel for det heller triste produktet de serverte på St. Anger.

Må si jeg er totalt uenig med deg, men det er nå så.. Personlig synes jeg at St.Anger var et løft fra ReLoad, som ikke var et særlig bra album. Mulig du synes det var trist at de gikk vekk fra stilen på ReLoad. Jeg synes nå det er mer leit at de gikk fra "trash"-stilen (Kill, Ride og MOP) til kommersiell pop/rock (metallica, load, reload)

Lenke til kommentar
Hvem vota "Load" ? :p

ikke jeg , men "Load" er et bra album

Enig. Load og ReLoad er de to beste albumene de har gitt ut etter MOP, synes jeg (nei, jeg liker faktisk ikke AJFA eller s/t-albumet noe særlig). Synd de gikk bort fra den stilen til fordel for det heller triste produktet de serverte på St. Anger.

Må si jeg er totalt uenig med deg, men det er nå så.. Personlig synes jeg at St.Anger var et løft fra ReLoad, som ikke var et særlig bra album. Mulig du synes det var trist at de gikk vekk fra stilen på ReLoad. Jeg synes nå det er mer leit at de gikk fra "trash"-stilen (Kill, Ride og MOP) til kommersiell pop/rock (metallica, load, reload)

Jeg likte både Load og ReLoad, og de eneste albumene jeg rangerer høyere enn dem er RTL og MOP (KEA blir for cheesy for min del). Ideelt sett burde de holdt seg til det de drev med på de tre første albumene (rent musikalsk sett), men det skjedde nå engang ikke. Og av det de har gjort etter MOP, så foretrekker jeg helt klart pseudo-blues/alternativrocken de drev med på de to Load-albumene framfor arenarocken på s/t-albumet og hva man nå enn skal beskrive St. Anger som (traurig nu metal med tilfeller av grunge-vokal?).

Lenke til kommentar
Noen som har kjøpt en av konsertene i fra The Bridge School?

Jeg kjøpte den første i dag tidlig. Må si at akustisk musikk kler dem og Brothers in Arms (Dire Straits) topper det hele spør du meg.

Jeg har kjøpt konsert nummer to i FLAC-format. Lurer på om jeg skal kjøpe den første konserten også, pengene går jo til en god sak.

Edit: Har nå kjøpt opptaket fra den første kvelden også. Personlig så mener jeg at den andre kvelden gruser den første, James virker mye mer sikker på tekstene. Dette vises ekstra godt på Brothers in Arms

Endret av hawaii2k
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kill 'Em All og Master Of Puppets var det beste Metallica nokon gong gjorde. Ride The Lightning er også fantastisk, same med ...And Justice, men den horrible miksinga av albumet øydelegg ein god del av opplevinga.

Kill 'Em All og Master Of Puppets var det beste Metallica nokon gong gjorde. Ride The Lightning er også fantastisk, same med ...And Justice, men den horrible miksinga av albumet øydelegg ein god del av opplevinga.

Lenke til kommentar

Horibel miksing av Ride the lightning?

Lenke til kommentar

Horibel miksing av Ride the lightning?

Han siktet vel til Den Forsvundne Bassist på AJFA, ikke til dårlig miksing på RTL.

Lenke til kommentar
...AJFA er tidenes beste album, fraværet av bass gjør skiva mer agressiv og råere i kantene. Jeg har hørt skiva mikset med bass, og det er rett og slett noe dritt. Blackened med bass liksom... :ermm:

Haha, er så enig. Driver å diskuterer med folk som klager på ...AJFA, "ingen bass lxm, omg wtf?" Blir så sur..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...