haakka Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hei Jeg er på jakt etter et relè. Jeg skal prøve å forklare etter beste evne. Relè'et skal koples til et batter igjennom en bryter, Òg direkte til batteriet. når bryteren kutter kretsen, så vil jeg at relèet skal kicke inn, og holde kretsen open i gitt tid. Relèet må tåle opp til 200W Mvh haakka Endret 17. juli 2006 av haakka Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Er det noe slikt du er på jakt etter? Eller ser du for deg at du lager det selv? Er ikke så vanskelig, skulle jeg tro. Et vanlig rele, diode, transistor, noen motstandere og en kondesator skulle gjøre susen... Regner med at noen her på forumet kan lage et fint koblingsskjema ganske kjapt. Endret 17. juli 2006 av Mr Burns Lenke til kommentar
haakka Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg kan forklare hva jeg skal bruke det til... Det skal brukes i sammenheng med et bilsereoanlegg. Jeg vil at relèet skal holde kretsen i live, slik at spilleren ikke skrur seg av når jeg kveler motoren, hvis du skjønner... Lenke til kommentar
just-_-me Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) tenker det er noe slikt du ser etter: http://www.aluminio.com/t85h.htm den der reagerer når du skrur av tenningen, og holder kretsen inntil 10t men, den var rå-dyr, 700kr. Endret 17. juli 2006 av just-_-me Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det skal brukes i sammenheng med et bilsereoanlegg. Jeg vil at relèet skal holde kretsen i live, slik at spilleren ikke skrur seg av når jeg kveler motoren, hvis du skjønner... 6507409[/snapback] Hvorfor ikke bare koble spilleren rett på batteriet? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Startmotor og anlegget i bilen samtidig? Går vel fint, bare lurer jeg siden alt i bilen jeg kjører til daglig skrur seg av/blinker når jeg starter Lenke til kommentar
haakka Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Grunnen til at jeg vil kople det på denne måten, er at jeg er lat Eller med andre ord, så orker jeg ikke skru av spilleren hver gang jeg skrur av motoren. Lenke til kommentar
martinch Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Kva med å ikkje kvele motoren då? Lenke til kommentar
haakka Skrevet 18. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2006 var ikke det jeg spurte om Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Det du er ute er en "oneshot" koplet til et relè, men det er ikke sikkert at du trenger så mye en gang. Denne spilleren du prater om, er det cd-spilleren forran i bilen eller forsterker som sitter et annet sted? De fleste spillere har en Vcc (tilførselspenning som skal til batteriet) og Von (signalledning som koples til tenninga). Nå vet jeg ikke hvor mye disse trekker, men burde ikke være noe problem å bare bruke en transistor ville jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå