tilstad Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har fått ADSL ifra bluecom og ifølge mail skulle det være operativt senest den 17.10.2002, altså idag. Har fått modemet, installert det med telefon splitter og det hele. Har satt kabelen ifra adsl modemet inn i nettverkskortet og sjekket at det er enablet. Drivere og alt er oppdatert. På ADSl modemet lyser: pwr, system, Lan, DSL, og nå og da blinker det litt på "act". Det er først idag at det noen gang har lyst på DSL, så for meg virker det som om at det skulle være koblet opp idag. Men så... hva pokker gjør man så? Har forsøkt å sette opp internet connection med dsl i "network connection , men da får jeg bare feilen; "the remote computer did not respond" Feilmeldingen's hjelp funksjon ber om å "sjekke at service navnet er korrekt, og prøv igjen." Hvilket service navn skulle det egentlig være? Har sjekket at properties på koblingen obtainer ip adresse automatisk. Fikk et sambandsnummer av bluecom, men ingen info om det egentlig skulle brukes til noe.. Jaja, takker for alle svar. Kjetil Bluecom leverer foressten ikke med noe oppkoblings programvare av noe slag da "Vi har valgt å bruke en teknologi som gjør dette overflødig. " [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-10-17 17:28 ] Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Altså, du skal jo ikke koble til internett gjennom en annen PC, så hva var dete egentlig du prøvde på? Sjekk at nettverkskortet ditt mottar automatisk IP og at det var TCP/IP enabled. Hvis dette fungerer er jeg ikke helt sikker [ Denne Melding var redigert av: Blib på 2002-10-17 17:29 ] Lenke til kommentar
Dings Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har egentlig ikke så mye peiling, man at noe blinker er i følge min erfaring aldri et godt tegn... Når jeg fikk ADSL fra NGT måtte modemet aktiveres på en side til NGT.. Har ikke peiling på Bluecom.. Noen med løsninger på dette problemet? Mvh. Dings Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Har ikke forsøkt å koble til internett gjennom en annen maskin, det vat jo nettopp derfor jeg kobla til internett gjennom network setup wizarden. Den har jo et valg som spesifiserer dsl broadband. Det at act lampa blinker nå og da, ser for meg ut som bare er en indikasjon på at det er noe aktivitet, på samme måte som noen nettverkskort lyser/blinker ved aktivitet. Altså ikke lange blink, men hurtige totalt uregelmessige. Noen med bluecom som har noen tips? Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 At det blinker i "Act" lampa er jo bra. "Act" = Activity. Altså det skjer noe. Blucom bruker DHCP så vidt jeg vet. Gå derfor inn i egenskapene for nettverket, pass på at TCP/IP er installert og se på egenskapene. Pass på at det er huket av for å motta IP adresse automatisk. Pass også på at Routeren/ADSL-modemet er slått på før PC'n. Om du fortsatt ikke kommer på nett kan det hende at du må kjøre veiviseren for oppkobling i IE (om du bruker det) en gang til. Velg da koble til via LAN. Si ifra om du får det til. :smile: [ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-10-17 17:37 ] Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Hvis Bluecom sier at de har valgt å bruke en løsning som gjør oppkoblingsprogramvare unødvendig, så er det vel en router du har, ikke ADSL-modem. Og da skulle det vel ikke være verre enn å velge å koble til via LAN. Altså ikke DSL broadband men LAN. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Joda, førsøkte også å velge Lan i wizarden, er bare det at det skjer ingenting. Statusen til nettverkkortet sier 0 packets recived og en hel haug sent. Uansett hvis jeg går på internett kobler den jo ikke opp mot noe lan/internett, men velger dialup istedenfor. Har egentlig en følelse av at feilen muligens ikke ligger her, men det er jo vanskelig å finne noen feil synes nå jeg da.. Lenke til kommentar
Wotan Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du kan jo prøve å kjøre "Connection Wizard", velge "Connect to Internet", "Set up Connection Manually", "Connect using a broadband connection that is always on". PS. har du sjekka at du har motatt en IP adresse foresten? Sletta "Dial up"? [ Denne Melding var redigert av: Wotan på 2002-10-17 17:53 ] Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Ja, jeg forsøkt alle varianter også en connection som alltid var på..men mens jeg drev å leste på noe greier, var jeg plutselig kobla opp! Hehe...kanskje det var fra klokka 18:00 eller noe sånt.. Uansett nå er det rett til itavisen for å sjekke hastigheten deretter ut å tidenes surferunde! Johoo!! Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 [ Denne Melding var redigert av: IceXCool på 2002-10-17 18:05 ] Lenke til kommentar
Blib Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Grattis og velkommen til bredbåndsklubben Nå går deet ikke lenge før du kjøper flere harddisker :smile: Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Hehe, nei har egentlig allerede vurdert å bygge en server med 2 disker for å lagre filmer og sånt ja..:wink: Streame litt inn på de forskjellige rommene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå