Gå til innhold

Canon EOS 20D - trøbbel

Anbefalte innlegg

Jeg har et 20D kamera som jeg sliter littegrann med. Kjøpte det for ett år siden, og har hatt det på service en gang allerede hvor de byttet elektronikken i kameraet. Kameraet sluttet å fokusere, den stod bare og hang, tallene på displayet blinket og man fikk ikke tatt bilde. Men det ble helt i orden igjen etter servicen.

Nå, however, er det i gang igjen. Det begynte etter at jeg satte i en minnebrikke på 4 GB som jeg lånte av en venn, hvor det sluttet å fokusere, bare stod og hang når jeg hadde nesten fylt opp minnebrikka. Tallene blinket som sist. Men når jeg setter i en mindre brikke så fungerer det igjen. Kan det være størrelsen, antall filer som fårkameraet til å henge seg?Samtidig har det objektivet jeg bruker mest (Canon 90-300mm) blitt dårligere, hvor 8/10 bilder på zoom over 150mm er uklare. Nå skal det sies at dette objektivet ikke har IS, men det har da alltid vært lynskarpt, selv på 300mm zoom og dårlig lys. Jeg bruker dette kameraet med ekstra batterigrep, vet ikke om det har noe å si for elektronikken.

Jeg regner ikke med at alle skal reise seg og fortelle meg oppskriften på et velfungerende kamera, men kanskje noen har hørt om elektronikk feil på 20D, evt problemer med 20D og batterigrep, bruk av stort minnekort osv. Setter pris på alle svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...