xeq Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har en glacialtech vifte fra før, temp. er alt for høy, så jeg bestemte meg for å prøve en volcano 7+. Etter litt strev med installasjon fikk jeg den endelig inn i maskinen, men når jeg starter pc'n kommer den til IRQ og IDE-sjekkinga på starten, så kommer det en svart skjerm, så henger den. Leste på thermaltake.com at det kan skje på volcano 7+ siden den er stor, og at man kan kontakte firmaet som lager hovedkortet. Vil helst spørre her først, slik at jeg slipper det. prosessor: xp 1900+ hovedkort: asus a7v333 Har hørt om andre som hadde dette problemet og, men til slutt ga opp. ps. Når den er satt sammen er det 2 gule ledninger som henger løst. Jeg antar at den som går fra vifta skal i pwr_fan inngangen på hk'et, men hvor skal den andre? den eneste inngangen igjen er da cpu_fan, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell om jeg har den i eller ikke. Håper på svar :wink: Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Går vifta rundt? Den andre løse lendingen skal kobles til 12v fra PSU. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Går vifta rundt? Den andre løse lendingen skal kobles til 12v fra PSU. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Den andre skal ikke i pwr_fan, der skal ledningen til strømforsynings-vifta settes.. Men cpu_fan derimot, der kan du plugge den i :wink: Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Har satt i strømkabelen fra "fjernkontrollen", og satt inn den gule ledninga fra selve vifta, men det er fremdeles en gul ledning til som går fra "fjernkontrollen". Vifta går rundt ja, men pc'n nekter å boote lengre enn til dit jeg sa. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Ta en titt her : http://www.thermaltake.com/products/heatsi...sink/v7plus.htm så kanskje du får noen ideer.. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Den gule ledningen fra vifta skal i cpu_fan på Hovedkortet, den andre skal kobles til "fjernkontrollen" ( Viftehastighets-bryteren )Som videre kobles til 12V fra Strømforsyningen. Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Har gjort akkurat det du sier, men det er fremdeles en løs gul ledning. Den kommer ut fra den "mottakeren" til fjernkontrollen. Kan vel tegne det i photoshop... Håper dette forklarer noe. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Er det en kontakt i enden? Kan ikke skjønne att det skal være en gule ledning der, slik som på tegningen din!! Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Enden på den gule ledninga som du ikke skjønner noe av er helt lik i enden som den som skal til cpu_fan. Ser akkurat ut som på tegninga, får ikke forklart noe bedre. forresten, på den tegninga jeg lagde er det feil størrelse på de connect'erne som setter sammen vifta og fjernkontrollen, den fra vifta er visst minst. [ Denne Melding var redigert av: xeq på 2002-10-17 20:23 ] Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Veit ikke åssen jeg legger til bilde her ellers skulle jeg gjort det.... Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 bare skriv (img)http://adresse.til.bildet.(/img), og bytt ut ( og )'ene med [ og ]. Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 The Fan cable has 2 connectors on it, this is so you can connect the fan to the Fan speed setting cable and still use the rpm monitoring function of the fan. [ Denne Melding var redigert av: Fosco på 2002-10-17 20:33 ] Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Aah. Det var vel et endelig svar. Takker, men problemet er fremdeles ikke løst :sad: Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det var da synd... Jeg tar det som en selvfølge att du har montert etter brukasanvisning !! Og att vifta er satt på riktig vei.... Lenke til kommentar
xeq Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Alt er satt opp som det skal ja, og jeg har fulgt en manual. Håper noen andre kan svare på dette. Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hørtes merkelig ut. Jeg har akkurat samme vifte og hovedkort, med en XP 2200+, og det fungerte første gang jeg satt det sammen. Alt jeg gjorde var å legge litt kjølepasta mellom, og deretter feste clipsene til. Har du festet dem skikkelig? Det kommer ikke opp noe feilmelding som kan tyde på at harddisken(e) er feil koblet?? Kommer det en eller flere pipetoner når du starter opp ?? Lenke til kommentar
xeq Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Bootinga er helt lik som før, ingen ekstra pip som kommer, alt virker normalt, men den nekter å boote. Har prøvd å sette den på og av uttallige ganger, samme resultatet hver gang. Lenke til kommentar
xeq Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Forresten, en av gangene jeg prøvde sto det "hard disk reading error found" eller noe slikt, og jeg skulle trykke ctrl-alt-delete for å reboote. I bios står "Halt on" settingen på All but keyboard/disk, dvs den hopper over diskfeil, men når dette sto hadde jeg slått den på All errors, men disken er kobla som den alltid har vært. Lenke til kommentar
Mentalmind Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Hmmm, hvis det ikke er noe feil med hovedkortet høres det ut som en koblingfeil. Men hvis det er det samme som før..hmmm, virker alt som før hvis du nå prøver din gamle vifte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå