Gå til innhold

Får ikke boota med volcano 7+.

xeq

Anbefalte innlegg

Har en glacialtech vifte fra før, temp. er alt for høy, så jeg bestemte meg for å prøve en volcano 7+. Etter litt strev med installasjon fikk jeg den endelig inn i maskinen, men når jeg starter pc'n kommer den til IRQ og IDE-sjekkinga på starten, så kommer det en svart skjerm, så henger den. Leste på thermaltake.com at det kan skje på volcano 7+ siden den er stor, og at man kan kontakte firmaet som lager hovedkortet. Vil helst spørre her først, slik at jeg slipper det.

prosessor: xp 1900+

hovedkort: asus a7v333

Har hørt om andre som hadde dette problemet og, men til slutt ga opp.

ps. Når den er satt sammen er det 2 gule ledninger som henger løst. Jeg antar at den som går fra vifta skal i pwr_fan inngangen på hk'et, men hvor skal den andre? den eneste inngangen igjen er da cpu_fan, men det ser ikke ut til å gjøre noen forskjell om jeg har den i eller ikke. Håper på svar :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har satt i strømkabelen fra "fjernkontrollen", og satt inn den gule ledninga fra selve vifta, men det er fremdeles en gul ledning til som går fra "fjernkontrollen".

Vifta går rundt ja, men pc'n nekter å boote lengre enn til dit jeg sa.

Lenke til kommentar

Enden på den gule ledninga som du ikke skjønner noe av er helt lik i enden som den som skal til cpu_fan. Ser akkurat ut som på tegninga, får ikke forklart noe bedre.

forresten, på den tegninga jeg lagde er det feil størrelse på de connect'erne som setter sammen vifta og fjernkontrollen, den fra vifta er visst minst.

[ Denne Melding var redigert av: xeq på 2002-10-17 20:23 ]

Lenke til kommentar

Hørtes merkelig ut. Jeg har akkurat samme vifte og hovedkort, med en XP 2200+, og det fungerte første gang jeg satt det sammen. Alt jeg gjorde var å legge litt kjølepasta mellom, og deretter feste clipsene til. Har du festet dem skikkelig? Det kommer ikke opp noe feilmelding som kan tyde på at harddisken(e) er feil koblet?? Kommer det en eller flere pipetoner når du starter opp ??

Lenke til kommentar

Forresten, en av gangene jeg prøvde sto det "hard disk reading error found" eller noe slikt, og jeg skulle trykke ctrl-alt-delete for å reboote. I bios står "Halt on" settingen på All but keyboard/disk, dvs den hopper over diskfeil, men når dette sto hadde jeg slått den på All errors, men disken er kobla som den alltid har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...