TheRealL Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Er det mulig og plasere en CPU av typen "Intel® Xeon® processor 7041" inn i en Fujitsu Siemens L7300 Laptop?, Begynner og bli lei av den trege "Intel Celeron M 340" Prossesoren, begynner og bli for tregt for meg, JEG VIL HA SPEED! http://www.intel.com/products/processor_nu...y_view_xeon.htm http://www.intel.com/products/processor_nu...w_celeron_m.htm Vist ikke, Har dere noen Andre hint, foresten noe annet, Everest Home Edition sier at jeg har av 90nm teknologien, mens Intel sier jeg har av 130nm teknologien, hvem har rett... Lenke til kommentar
Mit Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 haha lykke til med det, nei jeg tror ikke det blir no xeon-laptop på deg. kansje den støtter noen nyere celeroner eller pentium M Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Xeon har en egen sokkel. Om noe skulle passe måtte det være andre Celeron- eller P4-prosessorer. P4M eller Pentium M eller hva den heter ja. Endret 17. juli 2006 av sedsberg Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 De er ikke kompatible med hverken chipset eller socket, derfor kan du ikke bruke den. Husk også at Xeon ikke er optimalisert for desktop-arbeid, men for typiske ting som en server driver med til daglig Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Har laptopen ustkiftbar CPU (altså ikke fastloddet)? Vet at det ikke var mulig å skifte CPU på eldre bærbare, men dette har kanskje forandret seg? Lenke til kommentar
haakie Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 Det finnes forskjellige socket's for laptop, Det vil si forskjellige "spor" prosessoren tres nedi. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Husk også at Xeon ikke er optimalisert for desktop-arbeid, men for typiske ting som en server driver med til daglig 6506913[/snapback] Egentlig ikke. Xeon har tradisjonellt sett bare vært (tilsvarende) Pentium med dual CPU støtte... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 19. juli 2006 Del Skrevet 19. juli 2006 Xeon-cpuer går fint som desktop-cpuer, men som oftast får dei maskinene tilnavnet workstation og har ein eller 2 cpuer og blir brukt til CAD, (har ofte også nividia sine Quadro eller ATI sine FireGL-kort) Bygd for tunge applikasjoner og rå kraft. Problemene med dei er at dei bråker som noko inn i h******* grunna xeonenes "lille" varmeeffekt. Å sette xeon rett inn i ei standard maskin er komplett umulig då xeon kjører socket 604 og i dei fleste tilfeller kjører egne chipset (i875 er det einaste chipsetet som finnes i 604 og 478-utgaver) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå