Gå til innhold

Den uofisielle tråden for fyllesyke :)

Mojo Pin

Anbefalte innlegg

Grandis og Cola! Foran tven, med litt potetgull, er ganske enkelt helt superb.

Jeg pleier alltid å forberede meg godt. Finne fram den teite filmen jeg skal snurre dagen etter, og ha iskald cola i kjøleskapet.

Dersom man ønsker å redusere fyllesyken gjelder det å holde seg unna mørkt brennevin (konjakk, whisky etc.) Selv har jeg det for vane å kjøre på med whisky til sent på natt, det går meget dårlig. Både på selve kvelden, og etter.

Jeg har hørt en myte om at det å drikke skal fjerne hangoveren. Problemet er at man får nok en hangover av "reparasjonsdrikken".

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kommer til det stadiet på vors eller ute på byen at man plutselig får den merkelige følelsen i kroppen, rommet "snurrer" litt på en måte, ja da burdte man bytte til vann til man kjenner seg klar til å drikke igjen :p Been there, done that.. Siden man liksom heletiden må drikke noe når man fester, så er det like greit å ha vann i glasset enn enda mer alkohol.. det er kroppen sin måte til å fortelle deg at du må roe ned..

Lenke til kommentar
Tror jeg er imun mot fyllesjuke, blir bare tørst, slapp og litt ør i hodet ^^

Trodde jeg og. Men så kom det ei skikkelig fyllekule med blackouts utkastelse fra utesteder.

Da opplevde jeg fyllesjuk dagen derpå. Ellers så var jeg i nogelunde i fin form.

Prøv og ta ei skikkelig fyllekule så ser du.

Noen tåler mye, noen tåler lite, tror jeg tåler lite da når jeg merker noe etter den 2 øllen (halvliter)...

Lenke til kommentar

Jeg blir omtrent aldri dårlig, men blir jo til tider litt redusert dagen derpå.. Men andre jeg kjenner blir hengende over skåla hele søndagen liksom. Er så glad for at jeg slipper det! NOen er vel mer "allergisk" mot alkohyler enn andre..

Og en viktig regel "øl og vin = da blir du fin, vin og øl = da blir det krøll"

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
En spliff på nachspiel kurerer hangover til de grader. Enten det eller ett par pils på morgenkvisten

Det spørs hvor mye man har drukket. Er man allerede helt der oppe når man tar en så pleier det somregel å gå helt rundt for min del.

Det er rart hvordan fyllasyka kommer etterhvert. Når jeg var russ så visste jeg ikke hva fyllesyk var ,mens etterhvert har man dessverre fått erfart hvor ille det kan være. Spesiellt ille er det hvis man skal ha arbeid dagen etterpå, noe som er tilfelle de fleste gangene jeg tar meg et par pils for mye ute på byen.. Men heldigvis holder jeg på med arbeid i steder hvor det somregel er minst 30grader så man svetter det ofte ut igjen ganske fort sålenge man drikker nok vann.. Salttabletter fungerer også ,men dette tas primært for å tilføre kroppen mineraler som man svetter ut.

Ellers er mat og vann og svetting det som fungerer. En ting som alltid fungerer er å ta med seg en dame hjem fra byen og slite litt med hun. Det er den beste kuren siden man utsetter det å legge seg , svetter mye og drikker vann etterpå ;)

Lenke til kommentar

Hehe.. Artig at denne tråden ble gjenåpna :p

Jeg kan fraråde alle noe som heter "Revigör" eller noe sånt. Fikk kjøpt det på taxfree før jeg skulle til syden en gang. Det er en pillekombinasjon med masse næringsstoffer, vitaminer, koffein osv.. Man må ta en pille før man drikker, en før man legger seg og en når man står opp. Pillen må løses i et stort glass vann, og problemet er at dette glasset smaker så forferdelig vondt, at man mest sannsynlig vil kaste det rett opp igjen dersom man drikker det dagen derpå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 10 måneder senere...

Jeg vet jeg bumper en gammel tråd nå, men jeg fant noe som hjalp dagen derpå. Melk, ja jeg mener det. Jeg drakk to store glass med melk og nå føler jeg meg mye bedre.

Melk inneholder jo både vann, karbohydrater og mineraler, så det er en no-brainer egentlig.

Lenke til kommentar

Hvis du er kvalm før du skal legge deg, kast opp, drikk et stort glass melk, og spis brød, gjerne med salt pålegg. Selv pleier jeg alltid å se en TV-serie mens jeg drikker melka (en halv liter) og spiser 3-4 brødskiver med salami, selv om jeg ikke husker innholdet av den dagen etter. Alltid kjekt å vokne dagen etterpå og ikke være utsultet og dehydrert.

(EDIT: alså, kast opp FØR du drikker melk og spiser :p) (Edit2: BioVit er også veldig kjekt å ta en god slurk av både før du legger deg, og dagen derpå)

Dagen derpå: Masse vann, masse koffein, og hodepinetabelett om nødvendig. Energy-bar er din venn om du har noen liggende, fiber og karbo uten noen sterk smak eller lukt hjelper godt på uggen mage og lavt blodsukker.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg har et VELDIG godt tips!

Om du ikke kombinerer Reductil og 140cl Tullamore Dew så slipper du å:

*Skjelle ut samtlige på festen du er på.

*Syte som en kjerring.

*At kjerringen din må dra deg med ut for å komme seg hjem.

*Sitte på buss-stoppet og spy, falle ned i eget spy og ligge der og spy.

*Komme seg på bussen med stor hjelp av kjerringen, etterfulgt av at du spyr i bakhodet på den gamle damen som sitter foran deg, og blir kastet av på neste buss-stopp.

*neste buss-stopp er selvfølgelig ved det lokale kjøpesenteret, så der er det en million folk, altså; et perfekt sted for å trekke ned buksene og gjøre Helikopteret med snabelen!

*Kjerringen blir dritsur, og klarer å dra deg med inn i nærmeste taxi.

*du spyr på degselv og damen når du kommer ut av taxien.

*kommer hjem og smeller hodet i doskålen, for å så ligge og kommunisere med doskålen med brøl resten av natten.

*komme og se at stuen er reid fint opp til deg, for du skal IKKE ligge på rommet den dagen. :<

Dette kan ALT unngås ved å ikke kombinere Reductil og 2 helflasker whisky.

Lenke til kommentar
Er det noe man kan få tak i på apoteket som hjelper med fyllasjuke?

Skal overleve 8 dager på Hove, og må ha endel medisinsk, muligens også jazztobakk hjelp.

8-dagers fyllakuler er du bare kvalm første kvelden, og uggen i magen etter åttende.

Jazztobbakk hjelper masse på, ettersom du da trenger mindre alkohol. (vår gode venn grønn brenner bare hjerneceller, ikke innvoller.)

Om du er usakelig dårlig og føler et forfall er påkommende, kan du prøve å få tak i Epicac, noe som frambringer en kraftig spykule, der du garantert blir tømt for all faenskap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...