Mojo Pin Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) "Æ våkna her i morges, med sandpapir i munn. Kuppelhau og magasjau, det vil nok var en stund" Låter det kjent ? Og ikke kom med morsomheter om Bjarne Brønbo. Her snakker vi om god gammedags fyllesyke. Dagen derpå, der du bestemmer deg for å aldri mer røre alkohol (Ja, mye..). Tenkte vi kunne ha en egen post for fyllesyke. Her kan folk komme og hente råd, både før, under og etter festen. Kanskje en liten trøst mens de holder hodet over bøtta. RÅD: *Drikk masse Vann! Start under fyllekula, drikk hele natten og dagen derpå! *Spy før du legger deg *Ikke bland forskjellige alkoholholdige drikker(f.eks sprit, øl, vin). I såfall, må du øke i alkoholprosent, altså først øl, så vin og så sprit. *Få i deg mat, gjerne noe salt *Smertestillende (Pinex) *Allergimedisin *Lag en frukt smoothe av 5-7 forskjellige frukter i mix masteren. Tilsett 1 liter vann og drikk utover. Er det for lite, tilsett 4 korn blanding og så mange kjerner(sesamfrø,pinje etc) opp i og fres i gang. så har du nafta næring. *Syreholdige drikker *morsomheter fra mrmus: Problem: Føttene er kalde og våteÅrsak: Glass blir holdt i feil vei Tiltak: Snu glasset så den åpne enden peker mot taket. Problem: Føttene er varme og våte. Årsak: Dårlig blære-kontroll. Tiltak: Stå ved siden av nærmeste hund, klag over dårlig dressur. Problem: Øl er usedvanlig blast og smakløst. Årsak: Tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Motsatt vegg er dekket med fargerikt lys. Årsak: Du har falt bakover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Sigarett-sneipen inne i munnen. Årsak: Du har falt forover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Øl er smakløst og du er våt foran på t-skjorta. Årsak: Munnen ikke åpnet, eller glasset brukt på feil del av ansiktet. Tiltak: Finn et speil og øv deg. Problem: Gulvet er uklart og ujevnt. Årsak: Du ser igjennom et tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Gulvet beveger seg. Årsak: Noen bærer deg ut. Tiltak: Finn ut om du blir tatt med til en annen bar. Problem: Rommet ser unormalt mørkt ut. Årsak: Baren har stengt. Tiltak: Få adressen hjem av bartender. Problem: Taxien får plutselig fargerikt stoff på setene. Årsak: Konsumet av øl har oversteget personlig grense. Tiltak: Dekk over munnen. Problem: Alle ser opp på deg og smiler. Årsak: Du danser på bordet. Tiltak: Dett ned på noen som ser myke ut. Problem: Ølet er krystallklart. Årsak: Det er vann! Noen prøver å få deg edru. Tiltak: Gi ham juling. Problem: Nevene verker. Nesen verker. Hele deg verker. Årsak: Du har sloss. Tiltak: Si unnskyld til alle du ser, i tilfelle det var dem. Problem: Du kjenner ikke igjen noen folk og du kjenner deg ikke igjen i rommet du er i. Årsak: Du har gått på feil fest. Tiltak: Se om de har gratis øl. Problem: Sangstemmen din høres fæl ut. Årsak: Ølet er svakt. Tiltak: Drikk mere øl til den høres bedre ut. Problem: Husker ikke sangteksten. Årsak: Ølet er akkurat passe sterkt. Tiltak: Spill luftgitar. Problem: Veggene står veldig tett og du ser stjerner. Årsak: Noen har kastet deg ut i smuget. Tiltak: Krabb bort til fortauet og legg deg til å sove. Problem: Ølflaska klirrer ikke når du tar den ut av kassen. Årsak: Siste ølflaske. Tiltak: Løp og kjøp mere øl. Problem: Politiet ber deg komme ut av bilen, du klarer ikke. Årsak: For mye øl. Tiltak: Løp! Løp av gårde. Advarsel: Løp fort. ------------------------------------------------------------------------------------------ Send inn råd om hvordan man kan unngå fyllesyke, eller bare gjøre den lettere, så kan vi legge det inn i førsteposten. Kom gjerne med kjerringråd Så kom igjen folkens Vær fyllesyke i sammen og skap en koslig tråd Fredrik Endret 1. mai 2008 av Mojo Pin Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Kjenn når du har fått nokk alkohol, bytt ut alkoholen med vann de siste timene av festingen. dette lar kroppen kvitte seg med alkoholen og ta opp vannet som har en rensende effekt på kroppen. men som vi vet er det noen ganger svært vanskelig å slutte å drikke, noen ganger er det allerede for sent og du kjenner magen holder på å vrenge seg. ja, man spyr hele natta. over alt hvor enn du nå befinner deg. å treffe doskåla er det bare å gi opp i. mitt eneste råd i en slik situasjon er rett og slett det å ta med en STOR drikkeflaske vann i senga, drikk små slurker mens du sovner evt om du våkner i løpet av natta. når du vokner dagen derpå og det kjennes ut som om du bare såvidt beveger hodet ramler hele livet ditt sammen er det godt å vite at du har vann i flaska og noen blader ved senga du kan kose seg med i noen timer før du makter å stå opp, gå ned og ta en dusj. drikk vann hele tiden. gjerne 4-6 liter i løpet av dagen. ikke gå å legg deg rett etter du har spydd om du må spy litt tidelig på kvelden (2-4 tida). vent heller en stund til fet går over, spis mat, drikk vann å så går du og legger deg. da er sjansene mindre for fyllesyke enn om du bare legger deg til å sove rett etter du har spydd. for guds skyld, ikke legg deg før du har spydd om du vet du bør spy mange sier det hjelper å ta 2stk Zyrtec (reseptfri allergimedisin) før man begynner å drikke. har ikke dette vært oppe før? Endret 17. juli 2006 av Henrik2k Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Har aldri vært fyllesjuk jeg, aldri skikkelig full med andre ord.. Har tatt det pent Men den tiden er snart forbi.. Så sjekker opp noen triks.. Har hørt at de å spise mye fet mat hjelper på? er det sant eller bare en myte? det samme gjelder kaffe? fungerer det? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 fyllesyk? skjønne ikkje hvordan det er mulig. blir fort max drita på en kveld. går å legger meg etter festen. står opp dagen etterpå med et smil, med bare å være litt trøtt Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Verken Zyrtec, spise godt eller slutte å drikke, for så å bøtte nedpå vann fungerer for meg om jeg drikker cider eller noe. Forbanna tull. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Var fyllesjuk idag. Fy faen, vi skulle på en tur opp i fjellene klokka 10 på morran og jeg kom hjem 9.30 (ganske raped) Og ja! Jeg skal aldri røre alkohol igjen. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) føler meg heldig, blir ikke fyllesyk! Drakk alle dagene under quarten, var egentlig bare trøtt etter siste dagen. Drakk mye også, 4-5 liter øl hver dag (+ vin, gammeldansk ol vi fikk av nabobåten). uansett, et tips: Kjenner du antydning til kvalme på kvelden, for guds skyld, spy! Mulig dette har reddet meg noen ganger når jeg har helt nedpå litt for mye, kanskje litt for fort også. I tillegg til vann er noe ok mat greit å ha, gjerne noe salt noe (for å faktisk holde på alt vannet man heller nedpå). Endret 16. juli 2006 av andesam Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Var fyllesjuk idag. Fy faen, vi skulle på en tur opp i fjellene klokka 10 på morran og jeg kom hjem 9.30 (ganske raped) Og ja! Jeg skal aldri røre alkohol igjen. 6503672[/snapback] Haha, det sier alle dagen der på. Ontopic: Drikk masse vann, kroppen blir helt uttørket siden du pisser som en foss. Spis mye mat. Få i deg vitaminer og mineraler, kroppen pisser ut dette også. Sportsdrikk skal visst funke bra. Selv pleier jeg bare å drikke en del vann, har en liter stående ved siden av sengen, også eter jeg så mye jeg kan. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ahh, fyllesjuk idag ja, vokna ute i en hel hau med stein, sammen med en fyr, i samme sovepose, jeg i shorts og t-skjorte, kaldt som faen.. dårlig var jeg.. vokna kl 5-6 tia.. liggi å drikki vann i flere timer etterpå.. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ahh, fyllesjuk idag ja, vokna ute i en hel hau med stein, sammen med en fyr, i samme sovepose, jeg i shorts og t-skjorte, kaldt som faen.. dårlig var jeg..vokna kl 5-6 tia.. liggi å drikki vann i flere timer etterpå.. 6503691[/snapback] Sånn går det når man reiser langt faen utti skogen for å drikke Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ahh, fyllesjuk idag ja, vokna ute i en hel hau med stein, sammen med en fyr, i samme sovepose, jeg i shorts og t-skjorte, kaldt som faen.. dårlig var jeg..vokna kl 5-6 tia.. liggi å drikki vann i flere timer etterpå.. 6503691[/snapback] Sånn går det når man reiser langt faen utti skogen for å drikke 6503703[/snapback] Var så koselig så, igår iallefall.. før jeg vokna igjen.. Lenke til kommentar
Faris Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hvis du våkner opp midt på natta eller tidlig på morran, ta en pinex eller noe, gå og legg deg igjen. Da har du kanskje ikke så vondt i huet. Pleier å funke for meg hvertfall;) Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg drakk ei halvflaske og noen øl i går.. Våkna dø i dagtidlig, møkkete og lukta fyll.. Mamma tukta meg til å spise frokost og sendte meg på jobb klokka 12.. Herregud.. Jævligste dagen min noen sinne på jobb Lenke til kommentar
hylo Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg heller nedpå whisky, blir full, spyr litt og våkner opp helt jævelig. Det gir meg en tankevekker på hvor dum man er som drikker seg dritings. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 3 b-vitamin tabletter vitaplex etc hver 3-5 time. syreholdig drikke som juice, appelsin juice. fosfor er bra, fås fra brus som cola spesielt. da kansje 1.5 liter flytende sukker er tabu, er det like mye fosfor i cola som i farris? dvs drikker du kun vann etter alkohol forstyrrer du ph balansen i hjernen, skal være noen artikkler om dette på nettet. alkohol presser vann ut av hjernecellen=hodepine, presse inn vann i hjernecellen ved å drikke 3-4 liter vann dagen derpå vil av en eller annen grunn ha for høy ph og stagnere, noe sånt. der kommer det med syreholdig drikke inn. magnesium tabletter for nervene. saltbad, sjøvann+ solbading. , puste, massasje, . sykling svetting. hvitløk+chili, lag en frukt smoothe av 5-7 forskjellige frukter i mix masteren. tilsett 1 liter vann og drikk utover. er det for lite, tilsett 4 korn blanding og så mange kjerner(sesamfrø,pinje etc) opp i og fres i gang. så har du nafta næring. radio-kanalen anvist nedenfor spesielt. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) fyllesyk? skjønne ikkje hvordan det er mulig. blir fort max drita på en kveld. går å legger meg etter festen. står opp dagen etterpå med et smil, med bare å være litt trøtt 6503640[/snapback] vegis? den som ikke røyker får ikke bakrus. Endret 17. juli 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Drikk et par glass vann i løpet av festen. Spis noe salt mat, og drikk et stort glass vann før du legger deg. Og ikke legg deg på stigende rus, det er garantert katastrofe. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 syreholdig drikke som juice, appelsin juice. Jeg bruker da alltid apelsinjuice som blandevann, uten at det hjelper Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Her følger endel gode råd under inntak av alkohol: Problem: Føttene er kalde og våte Årsak: Glass blir holdt i feil vei Tiltak: Snu glasset så den åpne enden peker mot taket. Problem: Føttene er varme og våte. Årsak: Dårlig blære-kontroll. Tiltak: Stå ved siden av nærmeste hund, klag over dårlig dressur. Problem: Øl er usedvanlig blast og smakløst. Årsak: Tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Motsatt vegg er dekket med fargerikt lys. Årsak: Du har falt bakover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Sigarett-sneipen inne i munnen. Årsak: Du har falt forover. Tiltak: Bind deg selv til baren. Problem: Øl er smakløst og du er våt foran på t-skjorta. Årsak: Munnen ikke åpnet, eller glasset brukt på feil del av ansiktet. Tiltak: Finn et speil og øv deg. Problem: Gulvet er uklart og ujevnt. Årsak: Du ser igjennom et tomt glass. Tiltak: Få noen til å kjøpe en ny øl til deg. Problem: Gulvet beveger seg. Årsak: Noen bærer deg ut. Tiltak: Finn ut om du blir tatt med til en annen bar. Problem: Rommet ser unormalt mørkt ut. Årsak: Baren har stengt. Tiltak: Få adressen hjem av bartender. Problem: Taxien får plutselig fargerikt stoff på setene. Årsak: Konsumet av øl har oversteget personlig grense. Tiltak: Dekk over munnen. Problem: Alle ser opp på deg og smiler. Årsak: Du danser på bordet. Tiltak: Dett ned på noen som ser myke ut. Problem: Ølet er krystallklart. Årsak: Det er vann! Noen prøver å få deg edru. Tiltak: Gi ham juling. Problem: Nevene verker. Nesen verker. Hele deg verker. Årsak: Du har sloss. Tiltak: Si unnskyld til alle du ser, i tilfelle det var dem. Problem: Du kjenner ikke igjen noen folk og du kjenner deg ikke igjen i rommet du er i. Årsak: Du har gått på feil fest. Tiltak: Se om de har gratis øl. Problem: Sangstemmen din høres fæl ut. Årsak: Ølet er svakt. Tiltak: Drikk mere øl til den høres bedre ut. Problem: Husker ikke sangteksten. Årsak: Ølet er akkurat passe sterkt. Tiltak: Spill luftgitar. Problem: Veggene står veldig tett og du ser stjerner. Årsak: Noen har kastet deg ut i smuget. Tiltak: Krabb bort til fortauet og legg deg til å sove. Problem: Ølflaska klirrer ikke når du tar den ut av kassen. Årsak: Siste ølflaske. Tiltak: Løp og kjøp mere øl. Problem: Politiet ber deg komme ut av bilen, du klarer ikke. Årsak: For mye øl. Tiltak: Løp! Løp av gårde. Advarsel: Løp fort. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Drikk kald Cola, det kurerer fyllesyke, og gruff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå