Gå til innhold

Hjelp til kjøp av "turntable"

Camron

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst til å kjøpe såkalt "turntable". Dette emnet har jeg svært lite peiling på, så lenge, men ønsker å sette meg mer inn i det. Det vil bli mest brukt innen hip-hop sjangeret, og det er svært ønskelig at det kan kobles på pc om det er mulig!

Jeg trenger mye hjelp her, har ikke peiling på noe, det vil si prisklasse, utstyr som trengs o.l.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal kjøpe plate spiller til hip-hop (forsåvidt plate spiller generelt) så ville jeg satset på en som var direkte drevet. Styr så langt unna reimdrift som over hodet muligt. Jeg kjøpte en gang 2x Numark TT-1610 (reimdrift), disse sliter seriøst med å komme opp i korket turtall fort nok. Du bør forsåvidt ikke kjøpe det billigste av platespillere du kommer over, disse er som regel ikke noe spesielt bra når det kommer til dreiemoment og lydisolasjon (enkelte spillere får feedback, spesielt på bass. Les: numark TT-1610/1650 spesielt). Av de spillerene som er best kan Technics SL 1210 mk2/mk5 og Stanton STR8 - 150 (uttales straigth) nevnes. Det kan også nevnes at rett tonearm er ønskelig for de som liker å scratche. Også kan jeg vel henvise til en norsk DJ-portal. www.djz.no

Av mikser så vil du egentlig strengttatt klare deg med hva som helst, men som regel er dyrere bedre. Jeg vet strengt tatt ikke om noen mikser som er spesielt egenet til hip-hop, men hvis du skal scratche så burde den ha mulighet til å justere "mikse-kurven" til crossfaderen, slik at du kan bytte kanal så fort som mulig.

Så vidt jeg vet så har vel di fleste mikserene mulighet til å kobles til 2 signalmottakere uten spesielt mye hokkuspokkus.

Også et siste råd: Styr unna Gemini produkter generelt (disse er, eller var iallefall preget av dårlig kvalitet) også billige numark produkter. Numark sine produkter fungerer bra så vidt jeg har erfart, men dem blir fort uttilstrekkelig, i tillegg er det vanskelig å få solgt numark platespillere (tenker da spesielt på TT-1610/1650).

Utstyr som trengs:

2x Platespillere.

1x Mikser

kabler fra mikser til forsterker, og eventuelt kabler til mikser fra platespiller om det ikke følger med spillerene.

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...