Gå til innhold

Installere WinXP på ny HD (Produktnøkkelproblem)

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ny harddisk og skal installere Windows XP Home på nytt--den samme som jeg har brukt på en eldre harddisk.

Når jeg skulle kjøre Windows Update, fikk jeg beskjed om at jeg måtte aktivere operativsystemet. Når jeg tastet inn produktnøkkelkoden, fikk jeg beskjed om at den var brukt for mange ganger--eller noe sånt--og at jeg måtte få ny.

Jeg ringte derfor et oppgitt telefonnummer, tastet inn en kode som kom frem på skjermen, men "telefonsvareren" sier at koden ikke var godkjent. Jeg prøvde to ganger for å være sikker på at jeg gjorde riktig.

Regner derfor med at jeg må bli satt videre i morgen (mandag, 17. juli) for å aktivere Windows.

Spørsmålet mitt er (ja, jeg har et spørsmål), er dette en smertefri prosess? Vil det koste meg noe, annet enn tid? Jeg har lest at definisjonen på en bruker, i forbindelse med Windows XP, er prosessoren i maskinen, så om jeg har kjøpt ny harddisk skulle ikke spille noen rolle.

Grunnen til at jeg lurer er at telefonsvareren til Microsoft ikke godkjente koden jeg tastet inn (jævlig lang kode, forresten).

Noen som har gode innspill eller erfaringen rundt dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:hmm: så lenge du har original Windows versjon, tar det noen minutter og da validerer du og installerer Windows..........

hadde i det siste litt problemer med Medion laptop, tok litt lengre tid enn jeg trodde........ men kunden betalte og da spiller ingen rolle............

ellers, så avhengig hvilken Windows du bruker ?......

Lenke til kommentar
:hmm:  så lenge du har original Windows versjon, tar det noen minutter og da validerer du og installerer Windows..........

Jeg har en gyldig, lovlig versjon, ja--hvis det var det du lurte på. Men hva mener du med "installerer Windows"? Jeg har jo allerede gjort det. Jeg skal aktivere Windows, deretter oppdatere det som kan oppdateres.

hadde i det siste litt problemer med Medion laptop, tok litt lengre tid enn jeg trodde........ men kunden betalte og da spiller ingen rolle............

Så, du jobber for MS, eller er dette noe du gjorde for en annen person?

ellers, så avhengig hvilken Windows du bruker ?......

6503453[/snapback]

Windows XP Home, versjon 2002.

Lenke til kommentar
Regner derfor med at jeg må bli satt videre i morgen (mandag, 17. juli) for å aktivere Windows.

6503408[/snapback]

Det går greit det, har aktivert ca. 100 maskiner på samme måte uten problemer (gratis seff), bare man har ekte lisens så det så.. :)

Lenke til kommentar

Det går greit det, har aktivert ca. 100 maskiner på samme måte uten problemer (gratis seff), bare man har ekte lisens så det så.. :)

6503499[/snapback]

Bra. Hadde vært surt å måtte betale for en ekstra "bruker" , når jeg skal kjøpe Vista ASAP i 2007. :ermm:

Lenke til kommentar
Så, du jobber for MS, eller er dette noe du gjorde for en annen person?

jobber ikke for MS og tror vil ikke jobbe heller......

jobbet der og kunne jobbe der, JA....

Du formulerer deg litt rart.

jeg spurte om hvilken WinXP du bruker, det

er mange XP/Windows versjoner på markedet....

6503560[/snapback]

Ja, jeg vet ikke mer enn det jeg har oppgitt. Uten SP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...