moestue Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Sitter å vurderer om jeg i det hele tatt trenger å skifte høyttalerkabler til komponentsettet mitt, men om jeg skal det lurer jeg på den enkleste måten å bytte dem på. Kan jeg simpelthen demontere de originale elementene, feste de nye kablene til de originale, demontere cd-spilleren, og dra den nye gjennom? Og en annen ting... trengs det nye kabler når det er snakk om Dynabel elementer? Tenkte at 16 år gamle kabler er temmelige råtne og modne for utskifting. Endret 16. juli 2006 av moestue Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 vet ikke hva du prater om ?............ Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Ja, det kan vaere en stor fordel aa bytte ut originakablene, disse er ofte veldig tynne samt veldig gamle(som du sier selv). Det kan gaa aa gjoere det paa den maaten du beskriver, bare vaer litt forsiktig saa du ikke sliter av de gamle kablene, for da blir det litt mere stress aa legge kabel (alt kommer selvfoelgelig ann paa hvor kablene gaar og slikt, om de er stripsa fast ellerno... man vet aldri ) Da jeg bytta ut kablene som var i bilen(riktignok ikke originalt, men det var riktignok 1.5mm kabel...) til 4mm, saa ble det en helt annen lyd i bilen. Dette med en jalla kenwood spiller og 2 x 6.5" og 2 x 6x9". Saa bytt ut kablene dine du Er ikke sikkert du merker forskjell, men er greit aa ha ordentlig kabling i bilen uansett. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 fortsatt vet ikke hva du prater om ..... bare tuller. nå vet jeg hva du mente. selvfølgelig er det lurt å bytte kabeler, når du skal ha bra anlegg. men da snakker vi om HI-FI anlegg til mange tusen kroner. du skifter ikke kabeler hvis du kjøper anlegg til 500 kronasje. har gjort det noen ganger, å bytte kabeler og andre elementare ting. men da var jeg hos bilradio spesialisten for å få råd. til slutt kjøpte alt der og de har montert det meste, som de mente er nødvendig i bilen. kom på mange tusen kroner og jenta mi sier at det er dårlig lyd er det verdt da ? Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jenta di sier at det er daarlig lyd? hva mener du selv da? :!: Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jenta di sier at det er daarlig lyd?hva mener du selv da? :!: 6504156[/snapback] med anlegg til mange tusen kroner, hva skulle du si da ? Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 kanskje jeg må skifte/bytte jenta da, i stedet for kabeler ?..... Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hehe, vil kanskje si at det blir litt drastisk aa bytte dame kun pga daarlig lyd i bilen Men alt i alt, man maa opp i litt penger for aa faa ordentlig lyd i bilen. Mitt annlegg er egentlig sinnsykt jalla, men kom opp i en pris paa ca 5k uansett (2k for spiller, 1k for veksler, 2k for hoeytalere og kabler) For aa faa det bedre trenger jeg: en forsterker til aa drive mellomtoner/diskant(rundt 2k) en sub(rundt tusenlappen) en forsterker til sub(havner vel paa en par tusen den og....) Skal man slaa paa stortromma, saa maa man jo handle inn ordentlig frontsett (lotus reference, 7k) samt ordentlige forsterkere til aa drive dette... men klart, er jo en forbanna sierra jeg drasser rundt paa... saa det blir nok ikke paa denne siden av tusenaarskiftet... Det verste jeg ser er folk som hiver 2x12", eventuelt 2x15" baki bilen uten aa gjoere noe med mellomtone/diskant... og sier dem har god lyd... er ikke pent med bare bass mener naa jeg... PS: angaaende priser jeg har oppgitt, saa er det vill og hemningsloes gjetting i vilden sky Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) dama skal vare hvor hun er..... så lenge hun ikke klager mye på anlegg til 25K..... og det er ikke dårlig lyd heller, hvis du spiller orginal CD/DVD. du vet hvordan det er å sette inn dårlig CD/DVD fylt med .mp3, wmp e.l. kan ikke komme med så mange detaljer som du gjør, skulle bare ha bra lyd i A6(ern) min. stor bil, mye anlegg må jeg bare si. ettersom jeg brukte bilradio spesialisten og kameraten jobber der, så vil jeg ikke heller å velge komponenter. alt er tilpasset bilen, eller kan si Audi. ettersom jeg jobber mye med sound gutter (selv jobber med lys/data+++), så viste at de kan ikke lure meg. men det jeg kan fortelle: alt av original Audi høytalere i dørpanell (front/bak), bak høytalere Audi + høytalere i front Audi (ekstra) 4 forsterker bak i lukka, fordeler H/M/L høyttaler. SUB ligger hjemme, hvis jenta sier for lite Bass alt er det nyeste av Audi komponenter, ikke spør hvorfor men vil gjerne at alt passer sammen. vet at jeg kunne bygge alt selv og få alt dette billigere, men syns at 5 år garanti på alle komponente er god deal..... Endret 17. juli 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) hvor bor du "Caps_Lock_kf", kanskje vi to kan gjøre noe ut av bilen min, så lenge jenta mi sier lyd...... Endret 17. juli 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
CoolBeer Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 5 år garanti er absolutt ikke å forakte Nå har jeg ingen peiling på hvordan komponenter Audi bruker i bilene sine, og dermed ingen referansepunkt på dårlig eller bra, men det er det sikkert noen andre som har synspunkter på. Regner dog med at 25K er med arbeid og hele pakka(men uansett sku man jo tro at det ble nok til passelig god lyd), er forresten mere enn bilen min + 2 delebiler +anlegg og full tank er verdt det Holder til i Alta av alle mulige ting, så sku du bevege deg på disse sider av landet så kan jeg jo sjekke om dama di er tonedøv Lenke til kommentar
moestue Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Nå var planen å skifte komp settet foran til et fra Dynabel og skifte spilleren. Tenkte at det var "likesågreit" å bytte høyttalerkablene samtidig når alle deksler og sånn er av. Så får jeg kanskje litt bedre lyd også! Edit: Og en annen ting.. hadde tenkt å bruke 1400 på spiller (Sony CDX-GT300S), 500 på Dynabel komp sett, og noen hundrelapper på høyttalerkabler. Skal ikke være noe heftig anlegg, men en ok erstatning av den gamle radio'n. Endret 17. juli 2006 av moestue Lenke til kommentar
Phingoc1 Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 skal du lage en skikkelig sikker instalasjon, så er det beste egentlig å bare pelle ut alt av seter og ta bort gulv mattene og trekke ledningene. jeg gjorde det selv, og det høres ut som mye jobb, men det du sprarer på å ta ut alt av seter osv er at instalasjonen går enklere og du får lagt kablene skikkelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå