Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med trådløst nettverk

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er første gang jeg bruker dette forumet. Vil vel si at jeg er relativt kvalifisert når det gjelder ting som nettverk, hardware osv. men jeg har støtt på et problem jeg ikke skjønner meg på i det hele tatt.

Har skaffa meg en ny router, speedtouch wx-6615 og et nytt trådløst nettverkskort, speedtouch wl-611GT. Har tidligere brukt andre speedtouch-produkter og vært fornøyd med dette. (jeg ber meg frabedt fra at forumtroll som aldri er enige med noen andre enn seg selv sier "kjøp en annen ruter fra x merke", "oppsettet ditt er dritt" osv. svarer i det hele tatt. Det gjør det bare slitsomt for de som PRØVER å hjelpe)

Kan vel egentlig bare begynne med å skrive hva jeg har gjort hittils.

Jeg har en HP-laptop, zz4424ea, ikke spesielt ny, men funker til mitt bruk. Først installerer jeg driverne til nettverkskortet. Det går helt fint. Restarter maskiten og setter inn kortet. windows (alle oppdateringer) finner kortet. Plugger ruteren til strøm og setter i en TP kabel for å confe den. Det eneste som egentlig var å gjøre er var å sette tidssonen til gmt +1 :) Sjekker om adsltilkoblingen virker, det gjør den. Det nyinnkjøpte (trådløse)nettverkskortet finner også nettverket og kobler seg til dette. Får tilegna ip av dhcp og gode greier :) SÅ. Iom. at dette er et TRÅDLØST nettverk kobler jeg ut tp-kabelen fra laptopen, siden jeg er ferdig med å sette opp ruteren i allefall. Når jeg gjør dette klarer ikke det trådløse kortet å forbli tilkoblet til ruteren, finner ikke dhcp eller noe.

Nå tror jeg at jeg har prøvd ALT for å få dette til å virke. Hehe, ganske så irriterende problem egentlig. Er det noen her som har opplevd noe lignende, eventuelt har en løsning på problemet? Jeg har disabla wzc (windows zero configuration), og bruker tilkoblingsprogramvaren som fulgte med i driveren til det nye kortet . Har også prøvd å benytte meg av wzc, men det hjelper ingenting?

Hva skjer? Er jeg dum som ikke klarer å løse dette på egenhånd? Får ikke håpe det :)

Håper noen har en løsning på dette problemet, da hadde jeg blitt übertakknemlig!

På forhånd takk

Erik - potensiell ny hw.no forumhore :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...