Gå til innhold

Hjelp! Skal kjøpe videokamera

Anbefalte innlegg

Håper på litt hjelp av folk som har litt mer erfaring enn det jeg har når det gjelder kameraer. :)

Det jeg er ute etter er:

*Et kamera til mellom 3-5000kr (MAX 5000)

*Det største fokuset må ligge på bra nightvision\nattmodus. Har tenkt til å filme en god del om natten og da er dette meget viktig.

*HD kamera eller DV kamera har ingen ting å si så lenge jeg kan få lagt det over på pcen uten alt for mye jobb.

Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg sa ikkje direkte at du burde velge HC24, eg berre nemnte at Akam hadde testa det... Canon-kameraet veit eg ingenting om, anna enn det som står i testen av det på Akam.no. Det vert nemnt der at kameraet har videolys, noko som gjer at du vil få vanlege fargar, men eg veit ikkje akkurat korleis den nattmodusen er. Om den i tillegg til videolyset bruker lang lukkartid, vil resultatet i mange tilfelle verte litt kjedeleg, då alle bevegelsar vert "dratt ut", som følgje av det.

Sjølv har eg ikkje noko erfaring med nokon av desse, berre so det er sagt.

Lenke til kommentar

Du bør holde deg unna denne billigste serien til Canon. Mulig den klarer 0 lux, men allerede når du kommer inn i normal innebelysning, begynner bildet å hakke som besatt pga. lenger lukkertid.

Sats på Panasonic eller Sony. Sony har best nattfunksjon, men jeg har aldri brukt denne funksjonen. Bildekvaliteten blir for dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...