Riggs Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 God kveld. Jeg har vært i Sverige i helgen og da kjøpte jeg en del øl. Det jeg nå lurer på er hvor jeg burde oppbevare dette for at det skal holde seg best mulig. Er det best å plassere alt i kjøleskapet? Går det fint om det står i bunnen av et skap? Hva burde jeg gjøre for at den skal holde seg best mulig? Takker på forhånd for svar. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 kan vel stå i vanlig romtemp det, går vel ikke akkurat mugg på det... Lenke til kommentar
Riggs Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Nei, det er noe i det du sier, men lurer bare på hva som er det beste for at det skal holde seg lengst mulig. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Best før-datoen er vel beregnet på at den står oppbevart i romtemperatur. Den vil selvsagt holde seg lenger hvis du kjøler den ned, da kan en kjeller være et alternativ. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 du drikker det nokk opp lenge før datoen ekspirerer Lenke til kommentar
Riggs Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Det er nok riktig, men lurte allikevel på hva som er det lureste. Men hvis Dahl har rett så stresser jeg ikke med å gjøre plass i kjøleskapet. Takker for kjappe svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Som allerede konkludert; det blir nok oppdrukket lenge før det går ut på dato... Jeg og to kamerater spleiset på en palle øll tidligere i år.. 24 kasser, 576 flasker.. Ble drukket opp LENGE før utløpsdato... Lot det stå i et hjørne i stua... Så ganske fancy ut :-) Definisjon på "lenge før utløpsdato": 2 mnd etter innkjøp Endret 16. juli 2006 av Slettet-EkRmMDKFIU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå