Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ekstremt tregt nettverk

Gjest Slettet-nw52MweC

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nw52MweC

Jeg har to maskiner med Windows XP (en med Pro og en med Home), koblet til en 3Com Office Connect Switch, og i tillegg et ADSL modem fra telenor koblet til switchen. Nettverkskortene er CNet PRO200WL i den ene maskinen og integrert Realtek 8139 i den andre.

Problemet er at jeg får bare ca 200-300 KBps når jeg overfører mellom pcene! Jeg har prøvd å ta ut ADSL modemet, så det er ikke problemet. Jeg vet også at pcen med CNet kortet skal fint klare mer enn det, fordi jeg har vært på LAN med den og overført med ca 12 MBps...

Så problemet er da enten Switchen eller den andre pcen med Realtek nettverkskort (integrert). Det er denne maskinen som kjører XP Home. Hva kan være feil? Noen som vet noe?? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

Det hjalp ikke... Siden det er så stabil lav hastighet, så må jeg nesten tro at det er en innstilling eller noe som ligger å tuller... Noen tanker om det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Har fått testa med kryssa kabel mellom pcene, og fikk samme dårlige hastighet, så da er det ikke switchen heller som er noe feil med...

Tenker meg at det må være noe med Realtek 8139 chippen som er integrert på Gigabyte hovedkortet som står i den andre maskinen. Det er en Fujitsu Siemens maskin som fattern fikk fra Statoil... Hva i all verden kan gjøres????? :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Tviler veldig på at det er min egen maskin som er problemet, den som har Cnet PRO200WL kort. Har nemlig nylig vært på LAN med den og klarte fint helt oppmot 12 MBps...

Lenke til kommentar

Tror muligens det kan være Realtek-kortet ditt - det er ikke sikkert det er et Realtek-kort engang. Har hatt samme problem med et slikt kort. Problemet er at Win XP bruker dirvere til et Realtek-kort hvis ingen annen driver finnes. Jeg byttet til et CNet-kort (maken til det andre du har) og problemet var løst!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Dette er eksakt det samme problemet som jeg har. Det jeg finner litt interresant er at den ene maskinen, den med realtek kortet bruker 100% cpu bare jeg forsøker å laste opp til den. Har forsøkt å bytte nettverkskort og pci port, uten hell. Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 19:08, skrev esk:

Dette er eksakt det samme problemet som jeg har. Det jeg finner litt interresant er at den ene maskinen, den med realtek kortet bruker 100% cpu bare jeg forsøker å laste opp til den. Har forsøkt å bytte nettverkskort og pci port, uten hell. Noen som har noen ideer?

jeg vil tippe du har dårlige drivere, har du kikket etter nyere driver?

Lenke til kommentar

jeg har tenkt i samme bane, men windows xp sp1, identifiserte begge nettverkskortene jeg har forsøkt riktig. Alle forslagene som er foreslått over er forsøkt. Det hjelper heller ikke å kjøre over ftp. Skal teste med noen andre drivere nå, men er tvilende. Jeg kommer tilbake med hvordan det går

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-28 19:23, skrev esk:

jeg har tenkt i samme bane, men windows xp sp1, identifiserte begge nettverkskortene jeg har forsøkt riktig. Alle forslagene som er foreslått over er forsøkt. Det hjelper heller ikke å kjøre over ftp. Skal teste med noen andre drivere nå, men er tvilende. Jeg kommer tilbake med hvordan det går

Hvis det er realtek finner du referansedrivere her:

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads.aspx

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-17 20:12, skrev Jarle84:

Har fått testa med kryssa kabel mellom pcene, og fikk samme dårlige hastighet, så da er det ikke switchen heller som er noe feil med...

Tenker meg at det må være noe med Realtek 8139 chippen som er integrert på Gigabyte hovedkortet som står i den andre maskinen. Det er en Fujitsu Siemens maskin som fattern fikk fra Statoil... Hva i all verden kan gjøres????? :/

Sitter ikke noe chip du kan fjerne på Realtek korte? er noen kort du må fjerne en chip for å få maksimal hastighet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...