Gå til innhold

Elementene slår vilt. Er det noe med ampen min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dei såg faktisk ganske habile ut, òg etter prisen å dømme.

Trur løysinga her er å skru ned, evt kjøpe deg ein PA-rigg.

6528452[/snapback]

off, nei veit ikke jeg, pengboka har hatt harde tider i det siste, så det blir ikke med en gang. PA-rigg, er det noen bra løsning da? har de tilstrekkelig lydkvalitet da? har blitt litt bortskjemt på lyden med disse :wee: Tror du ikke heller en C272 blir nokk da, hvis jeg brokobler de til 2x400watt?

Lenke til kommentar
Tror du ikke heller en C272 blir nokk da, hvis jeg brokobler de til 2x400watt?

6528480[/snapback]

Det er nok ikke forsterkerkraft som mangler her, høyttalerne klarer nok ikke mer..

6528488[/snapback]

ånei, var det jeg håpte på at det ikke var, da blir det sparing her. Må vel begynne å tenke på noen andre høyttalere da, men det får bli senere. tenkte litt på disse: LINK

eller disse: LINK

Er de noe bra da? tenkte kansje helst på de siste grunnet økonomi. Eller noen andre høyttalere dere anbefaler?

Lenke til kommentar

Når du spiller høyttalere så hardt at det gnistrer i elementene så ville jeg nok gått for noe rimeligere..

CV (Cerwin Vega) som Satrucci nevner er nok ditt beste valg siden du tydeligvis liker å spille HØYT, de er billigere og tåler mye kraft..

Lenke til kommentar
Når du spiller høyttalere så hardt at det gnistrer i elementene så ville jeg nok gått for noe rimeligere..

CV (Cerwin Vega) som Satrucci nevner er nok ditt beste valg siden du tydeligvis liker å spille HØYT, de er billigere og tåler mye kraft..

6528541[/snapback]

Jo, men jeg vil ikke ha CV, det blir en nedtur, med tanke på lydkvalitet. Men jeg tror kansje jeg klarer meg med de jeg har, siden de spiller så høyt at jeg blir døv på vanlig musikk. Får bare styre unna power hit mania og slike cd'er :)

Lenke til kommentar
Jo, men jeg vil ikke ha CV, det blir en nedtur, med tanke på lydkvalitet.

6528562[/snapback]

Om du spiller så det bokstavelig slår gnistrer og "power hit mania" musikk så spill videre på de du har til de blir svidd ja ;)

Men ærlig talt siden du spiller såpass høyt vil du får vansker med å finne arvtagere om du kun har "fin lyd" høyttalere med i listen over hva du vil vurdere.. (ihvertfall til en normal penge)

Lenke til kommentar
Jo, men jeg vil ikke ha CV, det blir en nedtur, med tanke på lydkvalitet.

6528562[/snapback]

Om du spiller så det bokstavelig slår gnistrer og "power hit mania" musikk så spill videre på de du har til de blir svidd ja ;)

Men ærlig talt siden du spiller såpass høyt vil du får vansker med å finne arvtagere om du kun har "fin lyd" høyttalere med i listen over hva du vil vurdere.. (ihvertfall til en normal penge)

6528622[/snapback]

ja, veit må vel tømme oljefondet hvis jeg skal få tak i slike høyttalere. Får bare begrense lydnivået på bassanger inntil videre da, spiller mer enn høyt nokk på rock uten at det gnister.

Sikker på at det ikke er noen andre alternativer enn CV til rundt 10 000 ?

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hadde heller begynt å spare til ein eventuell øyreoperasjon hadde eg vore deg. Det volumet du spelar på kan umuleg vere godt for helsa.

6528749[/snapback]

Vet ikke om dere har misforstått litt, problemet er at det IKKE blir høyt på bassangene, men det blir knall hakke høyt med en gang på vanlig musikk. Kansje det er høyttalerne, men jeg mistenker fremdeles forsterker'n. Dette kommer av at jeg hadde en eldgammel pioneer forsterker på disse høyttalerne før. Var sikkert ikke noe mere enn 40watt, og selv med loudness og full bass på, så blinka det ikke noe, og jeg kunne spille så høyt at veggene bulte utover uten at det gjorde noe.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar
Hadde heller begynt å spare til ein eventuell øyreoperasjon hadde eg vore deg. Det volumet du spelar på kan umuleg vere godt for helsa.

6528749[/snapback]

Vet ikke om dere har misforstått litt, problemet er at det IKKE blir høyt på bassangene, men det blir knall hakke høyt med en gang på vanlig musikk. Kansje det er høyttalerne, men jeg mistenker fremdeles forsterker'n. Dette kommer av at jeg hadde en eldgammel pioneer forsterker på disse høyttalerne før. Var sikkert ikke noe mere enn 40watt, og selv med loudness og full bass på, så blinka det ikke noe, og jeg kunne spille så høyt at veggene bulte utover uten at det gjorde noe.

6528775[/snapback]

De platene du nevner det ikke blir høyt på, er det innspillinger med ekstremt mye bass?

Da kan det være at innspillingsnivået på plata er lavt med tanke på at man ikke skal ødelegge alt om man skrur opp.

Innspillingsnivået og særlig mixingen varierer en del fra studio til studio.

Dire Straits`s "Brothers In Arms" er en plate du kan spille på fullt volum uten prob.

"On Every Street" kan ikke spilles på fullt.

"Brødre i armer" en ei party plate, det ikke "på alle gater".

Ellers er det svært svært merkelig at anlegget skal endre volum bare det blir litt bass. Hverken cd-spilleren, forsterkeren eller høyttalerne gjør noen forskjell på musikk eller noe. De spiller det de får på samme måte uansett.

Det jeg prøver å si er at dette er rart, men har du prøvd platene dine på et annet stereoanlegg?

Da jeg jobbet på Eltek bygde jeg høyttalere med 2*10" i bassen, 2*6 mellomtone og en 1" diskant, til en kamerat. De tålte det meste.

Det kan du bygge selv for 5-10k

Lenke til kommentar

6528749[/snapback]

6528775[/snapback]

De platene du nevner det ikke blir høyt på, er det innspillinger med ekstremt mye bass?

Da kan det være at innspillingsnivået på plata er lavt med tanke på at man ikke skal ødelegge alt om man skrur opp.

Innspillingsnivået og særlig mixingen varierer en del fra studio til studio.

Dire Straits`s "Brothers In Arms" er en plate du kan spille på fullt volum uten prob.

"On Every Street" kan ikke spilles på fullt.

"Brødre i armer" en ei party plate, det ikke "på alle gater".

Ellers er det svært svært merkelig at anlegget skal endre volum bare det blir litt bass. Hverken cd-spilleren, forsterkeren eller høyttalerne gjør noen forskjell på musikk eller noe. De spiller det de får på samme måte uansett.

Det jeg prøver å si er at dette er rart, men har du prøvd platene dine på et annet stereoanlegg?

Da jeg jobbet på Eltek bygde jeg høyttalere med 2*10" i bassen, 2*6 mellomtone og en 1" diskant, til en kamerat. De tålte det meste.

Det kan du bygge selv for 5-10k

6530396[/snapback]

Ja jeg synes også at det er merkelig, skal prøve å få prøvd disse på et annet anlegg litt senere. Kan det kansje være forsterker'n som er for svak da? kansje den tappes for krefter og holder igjen på volumet slik at den ikke clipper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...