brainware Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Bildet er av Eiscat radar som leter etter plasmaskyer og andre fenomen i stratosfæren. Endret 16. juli 2006 av brainware Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Radaren til venstre har veldig god fokus, men samtidig så syns jeg radar nummer to ødelegger helheten i bildet, siden den ikke har så god fokus. Kunne jo kuttet bildet, men da blir trolig motivet litt for midtstilt. Jeg ville også ha klonet bort snøbakken i bakgrunnen til venstre der. Ellers stilig. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takk for tilbakemelding ! Det var i tillegg lave tåkeskyer som delvis drev inn mot radarskjerm nr. 2, noe som også medvirker til at den ikke er så klar. En ser det samme i bakgrunnen mot snøbakken som du nevnte. Jeg prøver å være strengt realistisk i mine foto, så får de ellers stå der med sine skavanker. Det er kontrasten til tåkeskyene som lager den spesielle grå stemningen, og som bringer strukturen i radarskjermen til å være det eneste dynamiske elementet i bildet. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Ikke helt enig med Bush her (heller). Bildet er minimalistisk, men alle elementene bør være der. At den bakerste parabolen muligens ikke er 100% i fokus er ikke så vesentlig. Den skaper fin dybde i bildet. Nå skal det sies at dette var et flott motiv som du nok kunne fått mer ut av (gjort mer spennede) ved å gå nærmere og finne andre spennende angrepsvinkler. Lenke til kommentar
brainware Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Kan uten tvil være enig med deg ragamuffin. Har også gjort noen andre vinkler, uten at de foreløbig vant fram i redigeringen. Det var i denne komposisjonen forholdet til "verdensrommet" som var viktigst å få fram, og det var ikke vanskelig med de grå tåkeskyene. Samtidig som jeg forsøkte å holde en balanse i komposisjonen. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Har vært inne og kikket på dette bildet med gjevne mellomrom, og er helt enig med raga. Synes det er mye mer spennende enn det andre bildet du har ute i disse dager, og mer enn en ren dokumentasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå