Gå til innhold

Rettet mot stratosfæren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Radaren til venstre har veldig god fokus, men samtidig så syns jeg radar nummer to ødelegger helheten i bildet, siden den ikke har så god fokus. Kunne jo kuttet bildet, men da blir trolig motivet litt for midtstilt. Jeg ville også ha klonet bort snøbakken i bakgrunnen til venstre der.

Ellers stilig.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding !

Det var i tillegg lave tåkeskyer som delvis drev inn mot radarskjerm nr. 2, noe som også medvirker til at den ikke er så klar. En ser det samme i bakgrunnen mot snøbakken som du nevnte. Jeg prøver å være strengt realistisk i mine foto, så får de ellers stå der med sine skavanker. Det er kontrasten til tåkeskyene som lager den spesielle grå stemningen, og som bringer strukturen i radarskjermen til å være det eneste dynamiske elementet i bildet.

Lenke til kommentar

Ikke helt enig med Bush her (heller). Bildet er minimalistisk, men alle elementene bør være der. At den bakerste parabolen muligens ikke er 100% i fokus er ikke så vesentlig. Den skaper fin dybde i bildet.

Nå skal det sies at dette var et flott motiv som du nok kunne fått mer ut av (gjort mer spennede) ved å gå nærmere og finne andre spennende angrepsvinkler.

Lenke til kommentar

Kan uten tvil være enig med deg ragamuffin. Har også gjort noen andre vinkler, uten at de foreløbig vant fram i redigeringen.

Det var i denne komposisjonen forholdet til "verdensrommet" som var viktigst å få fram, og det var ikke vanskelig med de grå tåkeskyene. Samtidig som jeg forsøkte å holde en balanse i komposisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...