Gå til innhold

Strømknappkontakten brakk av, loddbart?

eisa01

Anbefalte innlegg

Jeg skulle bytte HD på iBooken min idag. Det gikk ikke så bra... Strømknappkontakten brakk av, og nå lurer jeg på om det er mulig å lodde den tilbake. Ellers kan det bli veldig dyrt å reparere...

closeupwl1.jpg

Blå pil: Porten var festet her

Rød pil: Koblingen på hovedkortet

Svart pil: Noen som vet hva dette er?

Oversiktsbilde, for å få et bedre bilde av størrelsen. Øverste porten til venstre er modem tilbkobling.

overviewkx8.jpg

Rød pil: Her satt pluggen.

Bare for å ha det helt klart, dette var nødt til å skje. Det stod i service manualen at den skulle kobles fra, men jeg har til nå ikke klart å få den løs fra porten...

plugbn0.jpg

edit: Fikset mindre bilder.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tør ikke lodde dette her, kommer til å være alt for skjelven på hånden. Har heller aldri loddet noe før... Noen som vet om noen forretninger/verksteder som kan lodde? I Oslo området.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

er ikke sikker, men den lille kontakten ligner veldig på kontakten til dn orginale vifta skjerkortet mitt hadde. Er jo litt rart hvis det er samma, men husker jeg sleit lenge når jeg skulle bytte vifte der.. tok sikkert halve tida av og bytte vifta :hrm:

Edit: par skrive feil (trøtt)

Endret av Engen_2k
Lenke til kommentar
er ikke sikker, men den lille kontakten ligner veldig på kontakten til dn orginale vifta skjerkortet mitt hadde. Er jo litt rart hvis det er samma, men husker jeg sleit lenge når jeg skulle bytte vifte der.. tok sikkert halve tida av og bytte vifta :hrm:

Edit: par skrive feil (trøtt)

6503538[/snapback]

Akkurat :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, kjenner ikke noen som har gått på elektro dessverre. Noen som vet om noe firma som utfører slike reperasjoner? Jeg har alt kontaktet infocare, men de er jeg skeptiske til. Skulle ha 500 kr for prisanslag, men kunne ikke gi meg noen pekepinn på forhånd om det var snakk om 500-1000 kr eller 1000-2000 kr, selv når jeg la med bilder i mailen. Har og hørt veldig mye dårlig om dem...

Lenke til kommentar

Nå er kontakten loddet på igjen, eller den ene foten var så ødelagt at hårek måtte lodde ledningen rett på hovedkortet. Men jeg kan takknemlig meddele at det funker helt fint, og iBooken min er endelig brukbar igjen!

Tusen takk til hårek som tok seg tid til å lodde for meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...