Gå til innhold

Påtide å bytte skjermkort?


Izor

Anbefalte innlegg

Jeg har ett Powercolor Radeon 9800 pro(antagelig problemet), når jeg starter World of Warcraft(har ikke sjekket andre spill) så vil maskine reboote, eller vis jeg er heldig la meg spille litt for også reboote.

 

Før startet maskine bare på nytt, men i det siste har blåskjerm kommet med antydninger om at det er noe galt med driverene. Noen som har hatt samme problemet? Jeg vet at det generelt har vært problemer med 97-9800 serien iforbindelese med WoW, men jeg spilt over ett år nå uten problemer.

 

Jeg har prøved å legge inn drivere på nytt, men er ikke helt sikker på at alt ble fjernet. Finnes det noe program som gjør det skikkelig? Bør jeg kjøpe nytt, eller fikse drivere? :dontgetit:

Endret av Izor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, noe nytt kort hadde jo kanskje gjort susen, Nvidia f.eks. 7800GS e.l helst nvidia. siden de er kjent med å være stabile skjermkort, og det er de jeg har mest erfaring med.. har aldri hatt noen problemer med nvidia. har hatt et par ATI kort, men de ahr det vært småe problemer med, f.eks vifte som har gått eller minnebrikke som er ødelagt..

 

7800GS er mye kraft for lite penger, du kan ogs gå for et 6600GT siden det er verdt mest for pengene, det gjelder både fordi AGP er en død standard, og du vil ikke ha noen nytte å selge maskina senere. prisen ville blitt omentrent den samme, med et 6600GT som et 7800GS..

Lenke til kommentar

Jeg har også et Powercolor Radeon 9800 pro og jeg har samme problemet som deg, men med Battlefield 2. Virker som mitt problem kommer litt mer tilfeldig, men ofte når maskinen har vært varm en stund. Da blir det restart for så å få anledning til en times spilletid før det skjærer seg igjen. WoW gikk knirkefritt i opptil 3 døgn i strekk når jeg spilte det...Grøss. Jeg har skiftet kjøler på mitt kort, den originale tok kvelden da kortet var litt over 2 måneder gammelt. Jeg har prøvd med nye drivere, men ser ikke ut som det er noe jeg kan gjøre med problemet på BF 2.

 

Wollis :hmm:

 

Edit: Unødvendig quote.

Endret av Wollis
Lenke til kommentar
Jeg har også et Powercolor Radeon 9800 pro og jeg har samme problemet som deg, men med Battlefield 2. Virker som mitt problem kommer litt mer tilfeldig, men ofte når maskinen har vært varm en stund. Da blir det restart for så å få anledning til en times spilletid før det skjærer seg igjen. WoW gikk knirkefritt i opptil 3 døgn i strekk når jeg spilte det...Grøss.  Jeg har skiftet kjøler på mitt kort, den originale tok kvelden da kortet var litt over 2 måneder gammelt. Jeg har prøvd med nye drivere, men ser ikke ut som det er noe jeg kan gjøre med problemet på BF 2.

 

Wollis  :hmm:

 

Edit: Unødvendig quote.

6502079[/snapback]

 

Jeg har også skiftet vifte(artic silent cooler) eller noe sånt, og har egentlig litt dårlig tro på at den fungerer som den skal. Har iallefall bestilt meg GPU vannblokk som kanskje skal hjelpe, vis det viser seg at det faktisk ER varmen som gjør det.

Noen som har et forslag på programer som kan logføre tempraturer på maskinen, sånn at jeg kan finne ut om tempraturen blir for høy? :hmm:

Lenke til kommentar

Ok, fikk nytt skjermkort i dag 9600pro. Det samme problemet er der fremdeles, så jeg skifta psu fordi den vifta som gikk inni maskina bare såvidt spinna i rundt. Men det er ikke den heller, kan det f.eks være CPU eller RAM da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...