LilleHjelper Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Håper noen kan tipse meg om en tutorial el for å fjerne/endre bakgrunner i fx portrettbilder. Jeg ønsker å gå fra bilder som stue.jpg (masse "rot" i bakgrunnen") til studio.jpg (motivet minus alt annet) på enklest mulig måte Lenke til kommentar
riktig Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Bruk "extract" i Photoshop, som du finner under filtermenyen, da får du skjært ut hår og fine detaljer bortimot perfekt, med litt tålmodighet. Lenke til kommentar
LilleHjelper Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takk for tipset SirMaximus. Skal prøves ut ved anledning Jenta i første post er "klippet ut" ved hjelp av "magic lasso" -utrolig tidskrevende jobb med langt fra 100% godt resultat.. Kan det stemme at noen også bruker "pen tool" og "paths" til tilsvarende jobb? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Pen tool kan brukast, og det er fleire måtar. Eg fann ei side som går gjennom ei rekkje av metodane som kan brukast til dette: http://www.sitepoint.com/print/masking-techniques-photoshop Endret 17. juli 2006 av incanus Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Bruk "extract" i Photoshop, som du finner under filtermenyen, da får du skjært ut hår og fine detaljer bortimot perfekt, med litt tålmodighet. 6501682[/snapback] Vær oppmerksom på at om du holder inne Ctrl mens du markerer i Trekk ut / Extract, blir tusjen "magnetisk" Lenke til kommentar
riktig Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Ja, glemte den detaljen. Veldig praktisk i mange tilfeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå