Gå til innhold

SMS - Hvor lenge kan man vente med å besvare?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Må skuffe deg, hadde aldri nå ungdomstid. Foreldra mine skifte seg da jeg var 15, mora flytta pappa flytta. Jeg å søstra budde hjemme alene til jeg ble 16, da flytta hun. Siden har jeg budd aleine, snart 3 år nå.

Så DU kom ikke her å syt.

Forresten

Fjortis er ikke en alder, det er en tilstand

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må skuffe deg, hadde aldri nå ungdomstid. Foreldra mine skifte seg da jeg var 15, mora flytta pappa flytta. Jeg å søstra budde hjemme alene til jeg ble 16, da flytta hun. Siden har jeg budd aleine, snart 3 år nå.

Du har min sympati.

Så DU kom ikke her å syt.

Forresten

Fjortis er ikke en alder, det er en tilstand

Jeg skjønner at det er viktig for dere å være "kule". Sånn hadde vi det også når jeg var ung. "Alt" skulle være kult ellers så var det kjedelig.

Men, det jeg prøver å si at det kommer en tid etter "fjortisstadiet" og det å være kul. Da må man kanskje "ydmyke" seg for en god sak (dvs. en viktig sak for deg).

Og det er helt greit, ingen kommer sannsynligvis til å dømme deg for det når du sitter der ensom.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Når drar du alle under en kam, det irriterer meg litt nå.

Fordi om du veit, jeg veit og mange andre veit at det finnes folk som løser ting ved å sende en sms. Jeg har INGEN verdens behov for å være kult.

Alle som kjenner meg veit at jeg kan gjerne dommer meg ut, det bryr meg helt ærlig lite. Alle som kjenner meg, til å med en del på forumet VET at jeg har sterke meninger å jeg er IKKE redd for å dele dem med andre.

Jeg ble totalt flame fordi jeg mente at menn burde være menn, bryr det meg ? Nei.

Ja jeg er forbaska lei meg fordi at jeg ikke fikk oppleve ungdomstida mi, men jeg har vokst opp fort. Jeg glir godt inn i miljøet på jobb der gjennomsnittsalderen er godt over 45. Sitt ikke der å si at du er så mye bedre en alle andre bare for taller på fødsels atesten din er mindre en mitt og andres.

Det finnes unntak, om min type er unntake det veit jeg ikke.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Som andra har sagt, det har da ingenting med å være kul. Det handler om sosiale antenner. Ringer du 10 ganger fordi en person ikke tar telefonen? Sender du flere sms når en person ikke svarer? Spør du 3 ganger når en person sier nei til å finne på noe?

6512843[/snapback]

Fortsatt var temaet 1 e-n "EN" ekstra melding.

Prøv ikke å overdrive.

Lenke til kommentar
Vet at dette blir skremmende Off-Topic, men; hva menes med ungdomstid (i de sammenhengene da folk syter over å ha gått glipp av den)? Er det fest, venner og morro det er snakk om? I så fall går det faktisk an å gjøre sånt etter man har fyllt 20 også. helt sant!

6512841[/snapback]

Være ute, henge på byen, ha fester hjemme, feste i kjellern til en kompis, finne på mye sprøtt, treffe masse nye folk osv.

Ting du ikke kan eller bør gjøre som voksen.

Jeg syter ikke over at jeg har gått glipp av den, det er både på godt å vondt.

Det er ikke det som plager meg her eller, det som plager meg er påstanden om at vi unge er sånn og sånn som Spartan sier. At vi har behov for å være kule.

@ Darkness| Det som det var snakk om var at om noen likte deg, så sender du en melding for å få kontakt, det er jo så. Men jeg hadde personlig snakket med hun/han ansikt til ansikt

Da spartan kommer med denne

Når dere selv er knapt halvferdig med ungdomstiden og bleiestadiet før det så trenger dere ikke å rakke ned på en aldersgruppe dere selv var med i for kun kort tid siden.

Han tar alle under en kam (Jepp se, kidsen kun et ordtak å jaggu meg) han tror alle er sånn. Det er jo feil.

Senere drar han denne

Jeg skjønner at det er viktig for dere å være "kule". Sånn hadde vi det også når jeg var ung. "Alt" skulle være kult ellers så var det kjedelig.

Jeg har over hodet ingen behov for å være kul, har aldri hatt det. Igjen, drar alle under en kam (Der varn igjen).

Men, det jeg prøver å si at det kommer en tid etter "fjortisstadiet" og det å være kul. Da må man kanskje "ydmyke" seg for en god sak (dvs. en viktig sak for deg).

Jeg skjønner ikke helt hva han prøver å si her.

PS! I bunn og grunn har dette med sms å gjøre :p

Lenke til kommentar

Hvilket Fjortiss innslag snakker du om Spartan ?

Er du helt ute på bærtur ?

Jeg hadde uansett ikke sendt tekstmelding, heller snakka med personen personlig. Tekstmeldinger er for feige fjortiser.

6512635[/snapback]

?

6512658[/snapback]

Er det dette du sikter til ?

Jeg fatter ikke hvorfor du har skrevet "?"

Du kan jo lese hva som står der. Personlig synes jeg DU er fjortiss om du sender melding å ikke får svar, for så å sende enda en gang.

Som sagt, å ta kontakt (I det minste ringe) er det man BØR gjøre.

Er du ikke "tøff" nokk til å takle det, kan du likså godt være.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Jeg hadde uansett ikke sendt tekstmelding, heller snakka med personen personlig. Tekstmeldinger er for feige fjortiser.

6512635[/snapback]

Ja, se over..

---

Påstanden din om denne "fjortisstilstanden" (hva er definisjonen på slikt egentlig )

virker tatt ut av sin proporsjon. Men slike bombastiske meninger er også typisk for ungdommer som mangler nødvendig livserfaring.

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

6512635[/snapback]

Ja, se over..

---

Påstanden din om denne "fjortisstilstanden" (hva er definisjonen på slikt egentlig )

virker tatt ut av sin proporsjon. Men slike bombastiske meninger er også typisk for ungdommer som mangler nødvendig livserfaring.

6512931[/snapback]

Så det du sier til meg er at jeg har lite livserfaring, du har mye ?

Igjen, du tar alle under en kam.

Jeg tror du mangler øyne siden du umulig kan lese alt jeg skriver. Om det er fjortis å diskutere en ting, så ja jeg er fjortis. Om det er fjortis å snakke med en person istedet for å ringe/ treffe han/hun personlig, ja jeg er fjortiss.

Er det fjortis å si at jeg ikke har behov får å være kul ? ja, jeg får vel være fjortis der også. Er det fjortis å forsvare seg og alle andre som ikke er umoden, tydligvis.

Er det fjortis å ikke ha behov for å være kul ? Tja du kan jo spørre deg.

Jeg fatter ikke helt hvor du vil, om du kaller meg fjortis eller hva du mener.

Selv synes jeg min oppfatning av saken er my med moden en din

Lenke til kommentar
Hei

Lurte på hvor lang tid det er sosialt akseptert at man kan vente før man besvarer en SMS melding?

Videre lurer jeg på hvor lenge det er sosialt akseptert at jeg kan vente med å besvere et ubesvart anrop?

Sommer seru og dame står i kø  :cool:

6501345[/snapback]

Anrop besvares så fort jeg får mulighet/gidder.

SMS besvarer jeg når jeg får muligheten, men hvis det er ei nice jente som har sendt den så kommer alltid muligheten fortere enn ellers ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...