Gå til innhold

SMS - Hvor lenge kan man vente med å besvare?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg pleier å svare uansett, men jeg hater vist noen er treg å skrive melding, at det ta rundt 5 minutt før jeg har fått et svar

6501715[/snapback]

Klarer du ikke vente 5 minutt en gang?

Ikke alle som går å glaner ned i telefonen og venter på en meldig støtt.

Is there? <_<

6501730[/snapback]

Hmm, på den første smsen kan det godt ta litt tid, men når man har sendt endel å tar det 5-10 minutt før man svarer glemmer jeg av mobilen å gjør noe annet :p

Lenke til kommentar

Jeg svarer på en melding når kan, å ringer tilbake når jeg kan. Drit i alle de teite greiene der. Kunne ikke brydd meg mindre om fyren svarte med en gang eller om en tim eller to. Går man rundt å tenker på tullete greier så det der blir man helt paranoid.

Lenke til kommentar
Når man er inne på det. Hva med ubesvarte nr man ikke kjenner til? Er det noe man ringer tilbake på? Kan jo bare være en som har ringt feil elns, men kan jo også være en venn som ringer fra hjemmetelefon etc.

6503017[/snapback]

Jeg ringer sjeldent tilbake! Er det viktig, ringer de på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg går som regel og henger meg hvis jeg ikke får svar samme dag.

6502882[/snapback]

Med andre ord så har du ikke opplevd å ikke få svar samme dag .)

6502896[/snapback]

Joda, men jeg har så lange føtter, når jeg åpner øynene igjen står jeg på gulvet.

Lenke til kommentar
Når man er inne på det. Hva med ubesvarte nr man ikke kjenner til? Er det noe man ringer tilbake på? Kan jo bare være en som har ringt feil elns, men kan jo også være en venn som ringer fra hjemmetelefon etc.

6503017[/snapback]

Jeg ringer som regel ikke tilbake. Sunn fornuft tilsier at det er unødvendig. Iallfall om det bare er 1-2 anrop fra samme nummer og ingen sms etc foreligger. Men det hender jeg sjekker hvem nummeret tilhører for nysgjerrighetens skyld.

Som oftest er det anrop fra skjult nummer som havner hos meg, og det er det jo ikke mye man får gjort noe med om det er aldri så mange anrop. Om det var viktig, kan vedkommende takke seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange gutter tenker på dette, ihvertfall med min erfaring. Jeg eksperimenterte litt med dette med en jeg holdt litt på med for en stund siden. Han "speilet" meg på en måte. Altså, nå jeg ventet fem minutter, svarte han etter fem minutter. Svarte jeg med en gang gjorde han det samme. Har sett flere gjøre det også.

Lenke til kommentar
Hva med the rule of 3?

Gjelder den ikke på besvaring på sms?

Blir man ikke mer nyskjærrig og glad når det tar litt tid før svaret kommer?

6501731[/snapback]

Den regelen gjelder jo før DU tar kontakt FØRSTE gang. Når noen sender deg en sms har jo den personen tatt kontakt.

Lenke til kommentar
Hei

Lurte på hvor lang tid det er sosialt akseptert at man kan vente før man besvarer en SMS melding?

Videre lurer jeg på hvor lenge det er sosialt akseptert at jeg kan vente med å besvere et ubesvart anrop?

Sommer seru og dame står i kø  :cool:

6501345[/snapback]

Det som bestemmer slikt er nok tidligere beviste handlinger fra deg. Er du kjent for å svare treigt, så er det slik du er. Om du plutselig blir treg å svare på meldinger så lukter damene ugler i mosen.

Selv er jeg slik at om feks damene ikke svarer meg på meldinger - så tar jeg det med knusende ro. Mange av mine damebekjentskaper -er- slik. De liker ikke SMS så veldig. Så lenge vi omgås så ofte. Og så lenge det ikke bare er jeg som tar initativet - så driter i allefall jeg i meldingene.

Lenke til kommentar

Kommer vell egentlig ann på hva som står i meldingen. Ofte at jeg leser meldingen og hvis det ikke står noe "viktig" i den så kan jeg svare et par timer senere.

Men hvis du ikke svarer innen 24 timer er det egentlig ikke noe poeng med å svare. Som regel har personen glemt hva han/hun sendte.

Når det gjelder ukjente nummer tar jeg aldri telefonen, så lenge jeg ikke er på jobb, jeg slår heller opp nummeret i Telefonkatalogen og ringer tilbake.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...