Gå til innhold

SMS - Hvor lenge kan man vente med å besvare?

Ni kon

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på hvor lang tid det er sosialt akseptert at man kan vente før man besvarer en SMS melding?

Videre lurer jeg på hvor lenge det er sosialt akseptert at jeg kan vente med å besvere et ubesvart anrop?

Sommer seru og dame står i kø :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig besvarer jeg sms idet jeg "får vite" at jeg har fått en melding.

Dvs, om jeg har mobilen på meg. Jeg utsetter ikke sms-sending etter at jeg har fått en melding.

(dette varierer veldig, kan jo hende at du ikke VIL sende tilbake)

-Silver

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hei

Lurte på hvor lang tid det er sosialt akseptert at man kan vente før man besvarer en SMS melding?

Videre lurer jeg på hvor lenge det er sosialt akseptert at jeg kan vente med å besvere et ubesvart anrop?

Sommer seru og dame står i kø  :cool:

6501345[/snapback]

Oivind går for "pose og sekk". Du er ganske suspekt ... :p

Lenke til kommentar

Det kan vel være en fordel å svare på sms samme dag som du har motatt de. Dersom du føler at du må unnskylde deg for at det har tatt så lang tid så har du ventet for lenge. (f. eks. "telefonen lå på lydløs i sekken" når du egentlig var for lat til å svare)

Ubesvarte anrop er ikke noe prioritet for min del. Dersom det er viktig ringer de på nytt. Dersom det er halvviktig sender de en sms som forteller hva de ville og ber om å bli ringt opp. Dersom du ikke hører noe ville de bare prate skit.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Hvis smsen ikke inneholder spørsmålstegn, men er en takk og en sommerhilsen. Hva da? Kan jeg vente 3 dager (the rules of 3)?

6501719[/snapback]

nesj, herregud. svarer da med en gang!

Blir litt wierd å svare på sms 3 dager senere, da får du heller la være!:-)

Lenke til kommentar
Hmm, jeg pleier å svare uansett, men jeg hater vist noen er treg å skrive melding, at det ta rundt 5 minutt før jeg har fått et svar

6501715[/snapback]

Klarer du ikke vente 5 minutt en gang?

Ikke alle som går å glaner ned i telefonen og venter på en meldig støtt.

Is there? <_<

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at "the rule of 3" ennå har noen år igjen å leve :)

Men dagen etter er for lenge og hvis man ikke svarer er man da ufin?

La oss si jeg sendte ei jente en sms og hun ikke svarer innen dagen etter, så kan man skyte en lang pil etter a?

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at "the rule of 3" ennå har noen år igjen å leve :)

Men dagen etter er for lenge og hvis man ikke svarer er man da ufin?

La oss si jeg sendte ei jente en sms og hun ikke svarer innen dagen etter, så kan man skyte en lang pil etter a?

6501756[/snapback]

Vet ikke, virker jo som folk har forskjellig forhold til slikt. Jeg blir i vartfall bitter om noen ikke svarer meg med en gang! Sender jeg på kvelden kan jeg godta svar dagen etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...