834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Hvorfor ble trådstarter så stille? Hvorfor svarer han ikke på motargumentene? Jeg kan en sang, den heter Sheep: Harmlessly passing your time in the grassland away;Only dimly aware of a certain unease in the air. You better watch out, There may be dogs about I've looked over Jordan, and I have seen Things are not what they seem. What do you get for pretending the danger's not real. Meek and obedient you follow the leader Down well trodden corridors into the valley of steel. What a surprise! A look of terminal shock in your eyes. Now things are really what they seem. No, this is no bad dream. The Lord is my shepherd, I shall not want He makes me down to lie Through pastures green He leadeth me the silent waters by. With bright knives He releaseth my soul. He maketh me to hang on hooks in high places. He converteth me to lamb cutlets, For lo, He hath great power, and great hunger. When cometh the day we lowly ones, Through quiet reflection, and great dedication Master the art of karate, Lo, we shall rise up, And then we'll make the bugger's eyes water. Bleating and babbling I fell on his neck with a scream. Wave upon wave of demented avengers March cheerfully out of obscurity into the dream. Have you heard the news? The dogs are dead! You better stay home And do as you're told. Get out of the road if you want to grow old. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Veldig fin sang, den setter et verdig punktum for debatten. Lenke til kommentar
O.J Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) hadde naturfag på ungdomsskolen og første året videregående. så biologi i 2 år (2Bi g 3BI) de som tror på intelligent design kan vel hoppe over alle kapitlene om evolusjonslæren? ville blitt et noe mindre pensum for dem i hvertfall. hva skulle dem skrevet på oppgaver det du bes forklare funksjonene bak evolusjonen? (naturlig utvalg osv.) "jo, en høyere makt ville at dem skulle bli slik" = strykkarakter Endret 21. juli 2006 av O.J Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Gjett hva jeg hører på nå... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Du hører på et av verdens herligste album Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jepp helt korrekt. Måtte finne gamle cd spilleren til min far... Lydkortet mitt er nemlig ikke verdig! Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Du hører på et av verdens herligste album 6532714[/snapback] May I be involved? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Med de geniale sangene Dogs, Pigs og Sheep! 3 forskjellige mennesketyper. Kreasjonistene tilhører sistnevnte. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Animals av Pink Floyd! 6532751[/snapback] Oh shit Now i see the light Det er jo yndlingsalbumet mitt av PF, i tillegg til Final cut. Nå skjønner jeg hvorfor det smakte så godt umiddelbart ... Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Om mennesker har sjel eller ikke, kan diskuteres. Men musikk, det har sjel det Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Om mennesker har sjel eller ikke, kan diskuteres. Men musikk, det har sjel det 6532790[/snapback] Endelig noe jeg kan kverulere om Musikken har ikke sjel, men er kunst som trigger dine følelser slik at du kommer i kontakt med din sjel. Prøv å ro deg ut av den Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Big bad pig man Haha charade you are Slutt å kvervuler... Neitakk har rett Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Musikken har ikke sjel, men er kunst som trigger dine følelser slik at du kommer i kontakt med din sjel. Prøv å ro deg ut av den 6532834[/snapback] For meg betyr ikke sjel det samme som det betyr for religiøse. Med sjel mener jeg noe som eh...jeg vet faktisk ikke. Sjel er noe som er mer enn det høres/ser ut som. Sjel har et penselstrøk av glans over seg... Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Musikken har ikke sjel, men er kunst som trigger dine følelser slik at du kommer i kontakt med din sjel. Prøv å ro deg ut av den 6532834[/snapback] For meg betyr ikke sjel det samme som det betyr for religiøse. Med sjel mener jeg noe som eh...jeg vet faktisk ikke. Sjel er noe som er mer enn det høres/ser ut som. Sjel har et penselstrøk av glans over seg... 6532863[/snapback] Grounded! Slapp av tørk dine årer, alt er tilgitt, stridøksen er begravd ...i ryggen på den jævla naboen Det kommer sikkert en ny anledning for milde sverdslag. Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 God insats neitakk og bra gjort av deg Lenke til kommentar
Errorhead Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Til trådstarter: Ting er ikke alltid som vi er opplært til å tro. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) En etikk som ikke har lykke som formål for hver enkelt er meningsløs for disse, fordi da spiller det ingen rolle hva andre gjør mot en.... 6566997[/snapback] Etikk har ingenting med personlig lykke å gjøre. Etikk er læren om hvordan man skal oppføre seg mot andre. Kan jo nevne at det jeg siterer deg på her ikke er særlig etisk riktig av deg. Jeg ser ikke på mennesker som om de ikke er ved bevissthet. Det er jo rene tullpreiket. Jeg ser på mennesker på akkurat samme måte som deg, men er ikke enig med deg i hvor vi har opphavet fra. Når jeg snakker om bevissthet som en illusjon, mener jeg følgende: Hvis det ikke fantes liv på jorden, og andre planeter for den saks skyld, ville verdensrommet fortsatt eksistert for det om. Men det ville ikke være noen der som kunne betrakte det på det nivået vi kjenner til. Vi kan betrakte og konkludere med at det er eksistens, men det lurer oss også til å tro at vi er noe betydningsfullt. Det er ikke lett å sette seg inn i denne tankegangen, men prøv nå iallefall. Verdensrommet er av ukjent størrelse, og menneskets eksistens eller ikke er ubetydelig for verdensrommets eksistens. Så ubetydelige er vi, at det finnes ingen universel mening med at vi skal eksistere. Hva det gjelder angående dagliglivet, er noe helt annet. Selv om jeg, i likhet med mange andre, ikke tror på sjeler, engler, Helvete og Himmel, så er jeg fortsatt et menneske. Jeg kan ikke underbygge min egen eksistens, og naturlige væremåte på grunnlag av hva jeg måtte mene om hvor vårt opphav stammer fra. Alle mennesker er like mye verdt uansett livssyn, og lykke er en like viktig ting for meg som det er for deg. Du skal ikke sitte der og tro at du er unik bare fordi du opplever fantastiske ting når du sover, uten å vite at det er din egen hjerne som spiller deg et puss, og se ned på alle mennesker som ikke er av samme overbevisning som deg. Jeg vil også benytte anledningen til å arrestere deg på et punkt. Den siste uken har jeg nemlig viet mye av mine tanker mot denne diskusjonstråden og dine utsagn. Jeg har tenkt og tenkt for å prøve å forstå hvorfor du mener det du gjør, skriver det du gjør, og fremtrer så banalt irriterende som du gjør. Da slo det meg at du har kommet med en gigantisk selvmotsigelse. Tidligere i tråden sa du nemlig at hvis det jeg mener er riktig, så burde mennesket klare å fremstille liv i et laboratorie. Vel, hvis det du mener er riktig, at det ligger intelligent design bak alle livsformer på kloden, så burde mennesket klare akkurat det. For vi er jo intelligente. Men etter som vi ikke klarer dette, beviser jo det bare at ørsmå endringer i mangfoldige trinn over mange millioner år til dagens resultat er så omfattende og avansert at intelligens ikke holder for å produsere et tilsvarende produkt. Endret 27. juli 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Da slutter vi med personangrepene og går på sak, siste varsel herved gitt ! Sletter noen poster.. mvh jarmo Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. juli 2006 Del Skrevet 27. juli 2006 Kan du heller være litt omgjengelig og bare redigere bort personangrenepen? (Og da mener jeg uttalelser som virkelig er ment som personangrep, og ikke humoristisk motsvar mot disse angrepene). Tråden inneholder nemlig mye interessant tekst som bør få stå, selv om det medfører litt ekstra jobb. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå