Torbjørn Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Religion og mystisisme har alltid blitt brukt for å forklare det ukjente. De som forklarer sjelen med dette idag, gjør det samme som de som forklarte lyn og torden med guden Tor for 1000 år siden. Uten at de var dårligere mennesker av den grunn. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 mrmus har tydeligvis byttet navn til PencilCase. De har samme bruker-id (95147) i følge Google. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Æsj, jeg er redd for at Hypernicus tok hintet og innså at han har tatt feil om sitt livssyn. Han tør jo ikke imøtegå oss her lengre, til tross for at han fremdeles er aktiv på forumet. Men det er jo hyggelig å vite at evolusjonsteorien virker i praksis. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Vel, jeg tror det er bevisst fra hans side. Å kaste bensin på bålet for så å stikke er beste angrep. Hans fravær vitner om stille protest "Jeg har sagt det som er å si, og er ikke interessert i å forsvare det mer. Mitt standpunkt står like sterkt uansett, og min overbevisning er urokkelig." Endret 9. august 2006 av neitakk Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Det med at hvis dyr kunne føle smerte ville de skreket av smerte. La oss ta hund som eksempel: Jeg så en hund som var hardt skadet, den lagde ingen form for lyder eller brå bevegelser. Hadde den levd i naturen ville den blitt et lett bytte for andre dyr hvis den hadde skreket av smerte, de ville visst noe var gale og funnet hunden med engang. De lider i stillhet for sin egen beskyttelse. Vet jeg svarer på en gammel post, men måtte bare. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Ja, det jeg egentlig tror er at trådstarter misforstod, uten å ville vedgå det. De følelsene han snakket om bygget nok på at han tror dyr ikke kan assosiere ting med følelser. For eksempel bli i godt humør av å se en flott innsjø. For hvis dyr ikke har følelser i det hele tatt, hva skal de da med et nervesystem? Trådstarter er jo helt på tur med sine påstander... Endret 27. september 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Metalhead Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jepp, jeg tror og at det er tomt for bær i skogen for en stund framover Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, det jeg egentlig tror er at trådstarter misforstod, uten å ville vedgå det. De følelsene han snakket om bygget nok på at han tror dyr ikke kan assosiere ting med følelser. For eksempel bli i godt humør av å se en flott innsjø.For hvis dyr ikke har følelser i det hele tatt, hva skal de da med et nervesystem? Trådstarter er jo helt på tur med sine påstander... 6947620[/snapback] Han glemmer nok også at smerte har en funskjon. Hadde ikke dyr følt smerte hadde de ofte tatt livet av seg selv. Hadde brukket beinet, gått på det til det fikk infeksjon, døde, falt av, så hadde dyret dødd. Okey, dårlig eksempel, men poenget kommer vel fram. Når det gjelder følelser som i emosjonelle følelser, er ikke det er fremmedord for dyrene heller. Har sett flere eksempler på mødre som har sørget over tapet av sine barn (i dyreverden). Jeg tror dyr og menneskedyr er mer like enn vi (andre) liker å tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå