ragnarn Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 En kompis har problemer med en standard Fujitsu Siemens pc.(ca.2-3år gammel) Når den slås på restarter den umiddebart. Ifølge bios er tempen på 44 grader og stiger med 4-5 grader iløpet av et minutt eller mindre. Hva kan gjøres? Har tørket bort støv fra kjøleribber og vifte. Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei! Jeg tror det at Pc'n restarter har noe å si med PSU. Ossen PSU er det? Stiger CPU tempen hvert minutt? eller er det bare i begynnelsen? Hvis det er bare i begynnelsen så er det vel ikke så galt med 50C, men ossen CPU? Zaimmer Lenke til kommentar
ragnarn Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Er usikker på type PSU da jeg ikke får igang maskinen. Synes det er noe drøyt at tempen er 44C når maskinen startes etter lengre stillstand. Erfaringsmessig får jeg problemer med min maskin over 45C da med blåskjerm osv. Jeg har AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus montert Lenke til kommentar
Caze Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 45-50 grader er godt innenfor "sikker" temperatur. Hysterisis temperatur for den typen prosessor ligger rundt 70-75 grader, så vidt jeg husker. Tror nok at omstartsproblemene her ikke skyldes temp. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Erfaringsmessig får jeg problemer med min maskin over 45C da med blåskjerm osv.Jeg har AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus montert 6504359[/snapback] Burde ikke være noe varmeproblem for CPUèn, kjenn etter NB og sjekk ut PSUèn. CPUèn tåler greit opp til ca. >70-80C. http://www.thedigerati.us/info/amdcpuchart.html#xp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå