Gå til innhold

Hva har bil lappen og lett mc lappen til felles?

ChrML

Anbefalte innlegg

Jeg kan ta lappen til bil om 1.5 år (halvt år sperrefrist på bil) men vurderer kanskje å ta lett MC lappen før den tid. Vil det gjøre bil lappen billigere på en eller annen måte hvis jeg tar lett MC lappen nå? Hva hvis det er andre veien, jeg har bil lappen og skal ta lett MC? Kan man ta begge samtidig og spare penger?

Hadde vært digg med lett MC lappen nå da, men den ganske dyr... Rundt 10 000 kr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Billappen og lett mclappen har ingenting til felles. Du må til og med ta teorieksamen på nytt, fordi det er to forskjellige ting...Det har mye med det tekniske å gjøre. Så kjører du opp til lettmc for å slippe noe til bil, taper du bare penger og forhåpninger...

Lenke til kommentar
Billappen og lett mclappen har ingenting til felles. Du må til og med ta teorieksamen på nytt, fordi det er to forskjellige ting...Det har mye med det tekniske å gjøre. Så kjører du opp til lettmc for å slippe noe til bil, taper du bare penger og forhåpninger...

6503638[/snapback]

ingenting til felles ? hehe, hva med skilting, trafikkregler og slikt ?

plassering i veien, osv. er ikke nødvendigvis likt men å si at ingenting er felles er direkte skivebom :)

_nifty_

Lenke til kommentar

Skilter å slikt er jo likta da selvfølgelig. Men prøvene er ikke likens for bil og lett mc. På lettmc får du feks. teknisk om motorsykkelen, og til bil er det teknisk til den! Det sier seg egentlig selv at man ikke kan ta noe på lettmc for å slippe noe til bil. feks: langkjøringa til bil varer i 4 timer, langkjøring til lett mc er 2 timer. til mc må du ha teorikurs, det slipper du på bil. Så konklusjonen blir at det eneste som er likt for begge er trafikkreglene, men siden teorieksamen også handler om teknisk, så må du ha ny prøve uansett!! =) Håper det ga mer svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...