lalunas Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Hjelp! Jeg har problemer med hovedkortet mitt, MSI k8N SLI, jeg får ikke systemet til å starte opp! JEg stillte fsb'en opp fra 200 til 245, og nå er alt svart på skjermen, selv om maskinen durer og går! Jeg har få tips om å bruke smos reset'en, men hvordan finner jeg den, og hva skla jeg gjøre? All hjelp mottas med stor glede. Endret 16. juli 2006 av lalunas Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) På hovedkortet ditt er et stort, sølvfarget batteri. Ta det ut, sett det in igjen etter 5 sek. og du har nettopp reddet dagen. ellers så kan du lete frem "reset cmos" jumperen, men batteriet er enklere å finne. EDIT: jeg så et bilde av HK'et ditt. Reset CMOS jumperen er rett ved siden av batteriet, som er rett ved siden av vifta. jumperen er en liten, grønn plastikkdings som dekker to av tre pinner. Pell den av, sett den på den pinnen som ikke var dekt + den i midten, vent 5 sek, og sett den tilbake. Problem løst. Endret 16. juli 2006 av Mads-b Lenke til kommentar
lalunas Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Det er ikke så veldig stort, emn det står K T S lithium battery på det. Kan det være dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå