arnbju Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Sitter her og leter etter et program for å overvåke tempraturen og smart-data fra diskene mine. Problemet er at de fleste ser ut til å være tilpasset et lavt anntall disker. Vil helst slippe sånn her: Jeg kjører win 2k3 server R2 med totalt 11 disker på 3 forskjellige kontrolere. WinXp systemet jeg har kontrolltestet med har 1 Seagate 120GB sata disk. Her er en oppsumering av programmer jeg har prøvd: Hard Drive Inspector link Win XP: Fungerer Fint Win 2k3: Bruker en evighet på å starte opp (ca 5 min) Finner bare 8 av 11 disker (ikke kontrolleravhengig) Et systray ikon per disk (også XP) Active Smart link Win XP: Funker fint Win 2k3: Finner kun IDE disker Ikke mulighet til å endre størrelsen på vinduet Stellar Smart link Win XP: Funker fint Win 2k3: Starter ikke (Dukker opp i task mangaer men blir borte 1 sek senere) Hard Drive Temprature Pro link Win XP: Kun Temp, ikke smartdata Et systray ikon per disk Win 2k3: Kun IDE disker Har prøvd noen fler også, men det var de jeg kom på i farten. Noen som har erfaring med dette og har et program å anbefale? Mvh Arnbju Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Har du prøvd HDD Health? Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jepp, men den finner kun IDE-diskene. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Advanced SmartCheck link Har en klientdel som leser av tempen og en admindel som henter inn infoen. Win XP: Funker fint Win 2k3: Finner kun klienten på XP maskinen Finner 7 av 11 disker Kun temp på IDE disker Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Personal SmartCheck link En enklere versjon av programmet ovenfor WinXP: Funker fint Win 2k3: Finner kun Ide disker Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 DriveSitterlink WinXP: Funker fint Win 2k3: Finner kun IDE disker Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hva med speedfan? Francis Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Speedfan (4.28) fant også bare IDE-diskene Lenke til kommentar
ilstang Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hva med denne http://www.hddlife.com/eng/index.html Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) HDD Life pro fant faktisk alle diskene men klarer ikke å lese av SMART data fra diskene som sitter på highpoint kontrollern. Og rød bar på temp = problemer med å lese av? For 33 grader er grønn på ide og rød på sata. Alle Satadiskene viser også 33 grader mens tempen på Ide diskene varierer litt. edit: Ser ikke ut som den klarer å hente Smartdata fra noen av diskene selv om de på Sil3114 markers som grønne Endret 16. juli 2006 av arnbju Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Everest: Finner alle diskene, men bare smart data på Ide diskene. Og under ATA disker kommer bare IDE-diskene og Sata-diskene på PCI Sil 3114 kontrollern. Diskene på highpointkortet er ikke der. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Sensors View? http://www.stvsoft.com/ Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Sensors View var en genialt program. Men det fant desverre bare IDE diskene det også. Og det hadde såvidt jeg kunne se bare temp og ikke smart data? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 DTemp Det viser S.M.A.R.T. inkludert temp, men overvåker ikke endringer over tid. Til livslengdeestimering bruker jeg HDD Health. Ingen av disse klarer å hente info fra den eksterne disken min. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Dtemp fant også bare de 4 IDE diskene. Og den har også et ikon i systray per disk som jeg helst vil unngå. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Har lest litt rundt nå og ser at det er en del av de som lagger disse programmene som hevder at det er umulig å lese av smart-data fra disker som er på kontrollerkort. Men siden noen får det til så må det jo være mulig? Reiser på ferie snart så blir ikke så veldig aktiv en tid fremover nå, men alt som postes skal leses og følges opp! Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Adenix S.M.A.R.T. Explorer link Kun IDE DiskView link Støtter kun smartsjekking av C: disken i trailversjon HD Tunelink Finner alle men kun smart på IDE HD Workbench link Finner alle men kunn smart på IDE Lenke til kommentar
krolf Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 (endret) Hva med HDTune? http://www.hdtune.com/ Så at du nevnte den etter at jeg la inn posten. Men den virker på S-ATA for meg på WinXP og Win 2003. Endret 17. juli 2006 av krolf Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Takk uansett. Hvilken kontroller har du sata diskene på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå