Anthila Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Jepp..som sagt hvor kan man få kjøpt høns?? Hvor mye koster ei høne?? Noen som har peiling? Endret 16. juli 2006 av Floppsy Lenke til kommentar
minialeks Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Gå til en bonde som har høns.. hehe Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Vi selger unghøner. 75 kr. per stykk Kan vell legge til at jeg bor utenfor Sandnes, hønene har vokst opp i det fri men er ikke ren rase... Endret 16. juli 2006 av ikkeno Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 I frysedisken.. er ikke så dyre heller. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg er keen på å ha høns, dog ikke før jeg er voksen. Men er det noe stress? Er det dyr som trenger mye omsorg, mat osv, eller er de lettstelte? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 De trenger vel stort sett mat og rugekasser, vil jeg tro Lenke til kommentar
Skilpadde Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Jeg hadde høner i mange år, men var bare interessert i en måned eller to. Høner er dumme dyr. Ikke kan de fly særlig langt (max opp på toppen av låven om du kaster dem høyt nok) og ikke er de noe særlig til problemløsere heller (Å sitte på toppen av en låve i minusgrader i ett døgn er ikke smart. Hvorfor ikke fly ned liksom?) Dessuten driter de masse og lukter vondt. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 ... og ikke er de noe særlig til problemløsere heller6504737[/snapback] Dette er feil. "Flukten fra hønsegården"? Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Skal du starte en hønsefarm? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Det er godt med egg fra hjemme-høns.. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Kan jeg tenke meg, liker ikke å kjøpe butikk egg (men jeg gjør det allikevel), og økologiske egg er altfor dyrt for min lommebok ihvertfall. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 .. og økologiske egg er altfor dyrt for min lommebok ihvertfall. 6505063[/snapback] Hvis en spiser 50 egg til dagen. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Egg er digg. Venter på 3 kokte egg nå. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 "Høne" får du vel kjøpt av jentene som henger i skippergata i Oslo bl.a. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 .. og økologiske egg er altfor dyrt for min lommebok ihvertfall. 6505063[/snapback] Hvis en spiser 50 egg til dagen. 6505104[/snapback] Jeg tjener 150kr dagen, bor ikke hjemme hos mor & far og jeg spiser 2-3 egg dagen Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger. 75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger. 75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge? 6505833[/snapback] Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall ) Lenke til kommentar
Anthila Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger. 75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge? 6505833[/snapback] Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall ) 6505986[/snapback] WHat?lever ikke hønene lengre enn 1 år?...det kan da vel ikke være mulig? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hm...høner er schpaa dyr da...har mest lyst på noen ender som bare går å gakker..i tillegg til å hatt en dam der de kunne ta seg en dukkert........!."gakk" "gakk"....men det er vel stort sett det enste endene gjør..derfor kunne jeg heller ha tenkt meg høner, er på en måte en fordel med alle de eggene de legger. 75,- for ei høne var jo ikke så dyrt....lever ei høne lenge? 6505833[/snapback] Ca 1 år (3 kvartaler er en god verpetid for hønene jeg plukker hos ivertfall ) 6505986[/snapback] WHat?lever ikke hønene lengre enn 1 år?...det kan da vel ikke være mulig? 6507615[/snapback] Når sant skal sies så kjøres disse hønene temmelig hardt da..Mye lys, som gjør at de verper mer, fór som gjør at de verper mer. - Tror de blir mer slitne og dør fortere da.. Disse verper ca en gang om dagen. Kanskje frittgående høner lever lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå