DeeJayVZ Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det er mulig dette spørsmålet er postet i feil forum. Dere får ha meg unnskyldt, jeg er ikke Data-ingeniør! Jeg har et problem når jeg skal slå av maskinen. Når XP avslutter Windows, nekter maskinen å slå seg av. Istedet kommer oppstartsmenyen igjen og maskinen kan kun slås av ved å holde inne Power-knappen i de foreskrevne 8 sekundene....Hva kan jeg gjøre for å rette på dette ?? På forhånd takk ! Lenke til kommentar
-JKJ- Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Du trenger ikke å vente i 8 sekunder, det er bare å dra ut strømkabelen.... Aner ikke hva som kan være feil, prøv å reparere windows med å installere over din nåverende. Tungvint løsning men dersom du har flere problemer løses de fleste med å gjøre dette =) Lenke til kommentar
scream Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Det kan tyde på at du får en feilmelding i avsluttningen av Windows , og da er det satt opp slik at det skal automatisk reboote! Dette kan du slå av vel å gå til System i kontrollpanel , så avansert, og deretter Oppstart og Gjennoppretting! Der velger du bort "Start på nytt automatisk"! Da bør du nok få en blåskjerm når du avslutter som faktisk sier hva som lager problemet! Ofte er det gamle drivere og slikt som fører til dette.....Hvertfall i min verden:) Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 Scream svarte: Det kan tyde på at du får en feilmelding i avsluttningen av Windows , og da er det satt opp slik at det skal automatisk reboote! Dette kan du slå av vel å gå til System i kontrollpanel , så avansert, og deretter Oppstart og Gjennoppretting! Der velger du bort "Start på nytt automatisk"! Da bør du nok få en blåskjerm når du avslutter som faktisk sier hva som lager problemet! Ofte er det gamle drivere og slikt som fører til dette.....Hvertfall i min verden:) Stemmer det, fikk Bluescreen, men jeg forstår ikke en pøkk av den info'en som sto der, så jeg måtte aktivisere "start opp på nytt automatisk". Problemet med Bluescreen forsvant, men ikke problemet med at maskinen ikke skrur seg av, så jeg er like langt. Du mener det kan være gamle/dårlige drivere med andre ord ? Hvilke drivere er det i så fall det er snakk om ? Og hvis noen vet hvor jeg kan finne oppdaterte drivere er jeg meget takknemlig ! Lenke til kommentar
scream Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Kan være greit å vite litt mer om hva som står på den bluescreenen før jeg vil uttale meg noe mer! Man klarer ganske ofte å finne feilen ved hjelp av den! Har du noe mer info kan jeg prøve å hjelpe litt mer:) Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har fixa den bug'en før ved å kjøre windows update...du kan jo prøve. Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 23:00, skrev scream:Kan være greit å vite litt mer om hva som står på den bluescreenen før jeg vil uttale meg noe mer! Man klarer ganske ofte å finne feilen ved hjelp av den! Har du noe mer info kan jeg prøve å hjelpe litt mer:) Oki, på Bluescreen får jeg følgende kryptiske melding: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Litt lenger ned under "Teknisk Informasjon" får jeg følgende: STOP: 0x000000D1 (0x0000002B, 0x00000002,0x00000000, 0xf8810941) KBDCLASS, SYS-ADRESS F881D941 BASE AT F881D 000, DATESTAMP 3D6DDAD3 Skjønte du noe av dette ???? Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-17 23:05, skrev IceXCool:Har fixa den bug'en før ved å kjøre windows update...du kan jo prøve. Har kjørt alle oppdateringer og også installert den første service-pack'en til Windows XP. Hjelper ikke desverre. Lenke til kommentar
scream Skrevet 18. oktober 2002 Del Skrevet 18. oktober 2002 Heisann!!!! Sa meg litt mer , her er hva jeg finner ut på microsoft sin knowledgebase :¨ This behavior can occur if the Logitech iTouch software version 1.5 or earlier is installed for Logitech keyboards, for example, the Cordless Freedom models. Kan tyde på at du har en gammel driver for tastaturet, den Kbdclass filen som blir vist til er en driver for tastaturet! Prøv å last ned nyeste driverene til Logitech , og se om det er noe fremskritt du..... Lenke til kommentar
DeeJayVZ Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 Takker Scream ! Skal prøve det ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå