Gå til innhold

Ixus Izoom - unknown device?

Anbefalte innlegg

Har fått et problem med et Canon Ixus Izoom kamera. Når jeg setter det i den hvite skoen det skal stå i for å overføre bilder til maskinen og plugger i usb kabelen, får jeg beskjed om "Unknown Device."

Dette er skjedd nå nylig. Det har altså virket tidligere.

Noen som aner hva som kan ha skjedd?

Bruker seff XP, som burde ha slike drivere som trengs. Noe jeg kan laste ned??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP kjenner ikke igjen alle Canon-kamera :( Se om du finner drivere på canon.no ?

6500718[/snapback]

Dettan var merkelig. Finner ikke noe fornuftig av drivere på hjemmesiden, jeg. Noen som har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Se om du finner noe lurt her

Garanterer ikke at det er dette som er problemet hos deg, men det kan kanskje være verdt et forsøk?

6500937[/snapback]

Gutta, det er jeg fullt klar over. Men poenget mitt er at det ser ikke ut som om det er noe av interesse der. Endel bildebrowser programmer og slikt.. den ene driverpakken der er irrellevant for mitt problem.

Lenke til kommentar
den ene driverpakken der er irrellevant for mitt problem.

6501754[/snapback]

Jeg ville nå tro at det er Twain driveren du trenger. Denne er for å overføre bilder fra kamera til PC'n om det er det du ønsker.

Sett et system restore punkt i Windows, og prøv å installer driveren til Windows 2000.

Lenke til kommentar

Da vil jeg nesten tro at problemet ikke ligger i software, men i selve kamera eller i PC'n.

Får du koblet ditt kamera til andre PC'er?

Fungerer andre kamera på din PC?

Jeg vet ikke angående PC'n din, men hvis det er kamera som er feilen, bør det gå på garanti/reklamasjon. Be evt. butikken der du kjøpte kamera om å sjekke om kameraet fungerer hos de (kjøpte du over nettet, kan det kanskje bli litt vanskelig da nettbutikker gjerne tar seg grovt betalt for sånne småting).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...