Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Fargeproblemer med Windows Media Player

Anbefalte innlegg

Jeg har fått problemer med windows media player helt ut av det blå. Nesten bokstavelig talt. En rekke film filer jeg har får ikke lenger farger. Jeg klikket på egenskapene til filmene som ikke fikk det, og oppdaget at alle var MPEG Layer 3, men vet ikke hvorvidt dette betyr noe.

Det er hvertfall slik at de enten ikke får farger, ellers så har de bare en farge som er litt forskjellige steder. For eksempel alt blått lyser svakt blått. Det er ganske pussig siden jeg har ikke gjort noe spesielt. Jeg sitter å tenker i den rettning, er det noe feil med grafikk kortet mitt? Fordi det er jo egne deler av grafikk kort som koder MPEG er det ikke?

Men dette er bare det jeg frykter mest, er det en driver jeg må update, noe MS selv har gjort feil? Jeg har versjon 10.00.00.4036

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
liker wmp, vil ikke bry meg med andre, derfor er dette et problem

jeg installerte k lite codec pakka, og den hjalp litt, så takk for det. Det vil si, etter at jeg installerte den spilte den en av de to mpeg 3 filene jeg prøvde ut, så problemet er der enda

6501262[/snapback]

Vilken versjon av WMP bruker du? Windows Media Player 10 er jo nyeste, du kan prøve å reinstallere hvis du bruker den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har akkurat samme problem. Prøvd å innstallere og avinstallere de fleste codecs, uten at det hadde noen effekt. Bruker Beta versjonen av WMP 11 (brukte WMP 10 før, samme problem).

Jeg har også en del merkelige problemer med importering av .avi og .mpeg filer i After Effects (men av en eller annen merkelig grunn virker det perfect i Premiere Pro....)

Lenke til kommentar
JEg er vel og glad i VLC, men av og til er det greit av WMP også virker.

Jepp, kjører nvidia (6600GT). Oppdaterte nettopp til nyeste driveren, og fortsatt samme problemet. Finner mange andre med samme problem når jeg googler, men ingen har noen gode svar....

6870452[/snapback]

Hei

Jeg har noe av det samme problemet, men bare på den ene av de tre hdiskene jeg bruker windows xp.

Den disken jeg har problemer med wmp, bruker jeg til å teste ut programmer, codecer etc. så der ligger det mye rart, og helt sikkert mye som ikke skulle ligget der.

Derfor tror jeg grunnen til at wmp ikke fungerer perfekt er at et program etc. fortyrrer wmp.

Har ingen bedre forklaring på hvorfor wmp fungerer dårlig, siden den virker helt ok på de to andre diskene, og det er samme wmp10 på alle hdiskene.

Lenke til kommentar

Når du snakker om disker, så bruker jeg 2 WD disker (2*250GB), i RAID 0, splittet i 4 partisjoner (windows, backup, programmer og data). Jeg fikk et virus for en stund tilbake siden, og reinstallerte windows, uten å formatere diskene. Kanskje er det noe rusk som ligger igjen? Er det en måte å fjerne alle codecene på pc-en, for så å kunne innstallere bare de jeg trenger igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...