Perra1 Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hallo, hvis man hypotetisk sett vil teste seg mot alle sykdommene som kan ha kommet under sex, hvordan skal dette gjøres da? Er det mulig å gjøre det helt anonymt og? Koster det mye? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Du titter nedenom en helsestasjon, legen din eller helsestasjon for ungdom. På helsestasjon for ungdom er de fleste tester gratis, men du må andre steder for å få tatt en hivtest, som vanligvis koster en 50kroner eller deromkring. Vanligvis så taes det blodprøver og du får svar etter noen uker. Husk at for Hiv-test så er ikke den å stole på før det er godt 4 måneder eller mer siden du hadde den usikre sexen Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Ei veninne av meg sa at jeg måtte kontakte gynekolog, men det er vel bare for kvinner? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Det gjelder nok bare for kvinner, urolog tror jeg det heter for menn, men det trenger du ikke. Gå til fastlegen din eller helsestasjon Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Vask deg nedunder, trim litt, ta på deg en fin boxer, og ta en tur til fastlegen. Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Må legen vite navnet på personen som skal testes? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ja, men gjør det noe da? Leger har jo taushetsplikt, og det kan jo være greit for dem å vite hvem du er også, i tilfelle du har pådratt deg noe... Hva er det egentlig du har drevet med siden du ikke vil at legen skal vite hvem du er? Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Noen i familien min er lege. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Noen i familien min er lege. 6503073[/snapback] Familie er familie, bruk noen andre leger (fastlege).. Lenke til kommentar
Perra1 Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jo, jeg kan jo det. Men da kommer det jo i journalen min som vil forfølge meg resten av livet. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Jo, jeg kan jo det. Men da kommer det jo i journalen min som vil forfølge meg resten av livet. 6503201[/snapback] Intet problem, streng taushetsplikt så det så... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Bare ro ned. Verden er ikke etter deg. Sjekk deg om du tviler på noe. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Ta på deg finnlandshette så kan det gjøres anonymt Neida, din private medisinske journal trenger du ikke å bekymre deg for, ingen har rett til å se denne. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Her må jeg dessverre gi trådstarter rett. Ettersom han har leger i sin familie vil det nok ikke by på problemer for dem å finne ut hva som står i hans journal. Nå skal det sies at leger ikke skal se i journaler som ikke tilhører sine pasienter, men familie blir jo fort pasienter. Uansett er forhåpentlig (eller helt sikkert) mennesker ansatt i helsevesenet så profesjonelle i jobben sin at de ikke under noen omstendigheter vil synes det er en negativ ting at en person har testet seg for sykdommer. Heller tvert i mot. Et lite apropos til slutt: over 2/3 av befolkningen har hatt en eller flere kjønnssykdommer. Endret 17. juli 2006 av Dr.Ittsekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå