Bimmelom Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei. Lurer litt, hva er forskjellen på Almenn og Service og Samferdsel ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Forskjellen går i hvilke fag du har og hvor mange timer du har i de forskjellige fagene. Du har blandt annet ungdomsbedrift i SA. Du kan også bli russ etter 2 år og bli lærling med SA. men hvorfor ligger denne tråden under IT utdanning? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 OK. Jeg har kommet inn på Service og samferdsel, men var ikke helt sikker på hva det var. Satt det egentlig der for og fylle opp. Men, jeg står i kø til Almenn. Men, generelt. Hva er service og samferdsel ? Er usikker på om jeg skal takke nei eller ja til det nemlig. Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 OK. Jeg har kommet inn på Service og samferdsel, men var ikke helt sikker på hva det var. Satt det egentlig der for og fylle opp. Men, jeg står i kø til Almenn. Men, generelt. Hva er service og samferdsel ? Er usikker på om jeg skal takke nei eller ja til det nemlig. 6500089[/snapback] du har søkt på service og samferdsel, men ikke vet hva det er!? Ikke bra. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 Jeg viste hva det var. Men, jeg har glemt det. Utrolig nok. :doh: Men, hva om å svare på spørsmålet istedenfor ? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 18. juli 2006 Del Skrevet 18. juli 2006 http://www.utdanningsvalg.no/utdanning/salg.htm Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 Service og samferdsel er en yrkesfaglig linje hvor man går 2 år på skole, og 2 år i lære for å få fagbrev. Man kan få fagbrev i blant annet: butikk, resepsjon, vekter, yrkessjåfør Allmenn er en teoretisk linje hvor man får generell studiekompetanse ( eventuelt spesiell studiekompetanse ) Man kan også få generell studiekompetanse etter service og samferdsel, men da må man ta allmenn påbygging. Kan hende det er noe feil her, jeg går på salg og service ( det er nesten det samme som service og samferdsel, men service og samferdsel er etter at kunnskapsløftet tråde i kraft Men har svart så godt jeg kan. Lenke til kommentar
Bachelor Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Om du skal velge det eller ikke kommer an på hva du har lyst til å gjøre senere. Dersom du tar allmen har du adskillig flere muligheter ved valg av videre utdanning.. Lenke til kommentar
Kenny McCormick Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 ja, men hvis man tar allmennfaglig påbygging etter vg2 så kan man jo søke på høgskole da, men hvis man skal bli feks ingeniør eller lege så er det nok lettere og ta allmennfag siden man kan ta alle fagene man trenger der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå