Gå til innhold

En hyllest til Tyrker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syntes fisherman er bedre egentlig. føler hot 'n sweet er litt fjortissfyll..

6502363[/snapback]

Bruker man fishermans friend isteden for tyrkisk pepper da? :p

6503717[/snapback]

Jepp :) Egentlig så kan man lage alle slags shots på denne måten. Bare å ta favoritdropset og blande i vei ;) Selv har jeg vært borti tyrker, fisherman, kongen av danmark, smurf, doc, kamfer og mentos.. Skal dog nevnes at ikke alle er like gode.

Selv lager jeg en del tyrker, og jeg bruker da følgende fremgangsmåte:

Ta en halvflaske vodka (uten smakstilsetning) og tøm inholdet over på noe annet så lenge. Knus en pose (vanlig butikk-size) tykrisk pepper med foodprosessor e.l. og tøm over i den tomme halvflaska. Fyll deretter opp med så mye av vodkaen du får plass til, og skru igjen korken. Legg deretter flaska i varmt vann en time eller to mens du av og til rister på den for å blande ut innholdet. For å få best/mest mulig smak er det en fordel å lagre flaska i kjøleskap eller fryser en uke eller to :)

Have fun, get drunk :p

Lenke til kommentar
Takk for oppskriften shadow_, tror jeg har smakt hjemelagd doc sprit engang. Det var mmmm_sweet. Går utifra at det kan lages på samme måte som tyrker?

6504702[/snapback]

Jepp, fremgangsmåten blir mer eller mindre den samme. :) Det eneste som kan være litt vanskelig er å få rett mengde drops til rett mengde sprit. Er mange som har en tendens til å bruke for lite drops.

Forresten; om man ikke har en foodprosessor e.l. kan man pakke dropsene i 2-3 brødposer/små plastposer og hamre løs med et kjevle eller en kjøttklubbe. :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, syns det stod: "En hyllest til èn Tyrker" jeg. Noe som åpenbart var feil.

Men tyrker er digg det, er alltid en trofast kompanjong med meg på fest. Jeg drekker stort sett ikke annet enn øl, hjemmebrent og sprite og tyrker. Når jeg skal ha tyrker kjøper jeg enkelt og greit den "orginale" essensen jeg får på Meny og blander riktig forhold i ei flaske med hjemmevann. Rett i frysern med den, og dagen etter har jeg en rikelig beduggende 60-70+% shotteflaske og by rundt på.

Reduserer meg alltid til sikle og sjanglestadiet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...