Gå til innhold

Oppgradere HK, cpu og skjermkort!

Anbefalte innlegg

Tenkte og oppgradere cpu hk og skjermkort.

Har kommt fram til vilket skjermkort jeg vill ha og det blir et:

MSI Geforce 7600 GT (vifte løst) som koster 1649,- på komplett

når det gjelder Cpu vet jeg enda ikke om jeg skal gå får x2 serien eller ikke.

Men har satt opp en liste over interesange cpu'er:

3200+ 2.0 GHz 895 kr på komplett

3500+ 2.2 GHz 995 kr på komplett

3800+ 2.4 GHz 1295 kr på komplett

eller:

X2 4200+ 2819kr -34% 1860kr

X2 3800+ 2378kr -44% 1332kr

De prisene på x2 cpuene var noe jeg fant i en annen tråd, men jeg tviler på at komplett har dem til akkurat den prisen.

Så er det Hk:

Noen forsalg??

Har 1 gib med crucial pc3200 ram som skal holde.

Pcn skal brukes til spilling som Cs wow farcry oblivien.

Har en fortrone sorcer 400 watts strømforsyning.

Allt kan komme fra en annen nettbutikk, men grunnen til at jeg valgte Komplett er at jeg ikke fant det skjermkorte i noen andre butikker.

Noe info dere mangler da?

Joo... pris :tease: vil prøve og holde meg under 4k men kan strekke meg viss det blir stor ytelses forskjell.

MVH Reiar

*Edit: er på jakt etter en rolog pc

**Edit: Huff, mange skriveleifer ute og går :whistle:

Endret av radier999
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke tid til å sette opp noe, men du bør uansett vente til slutten av juli. Da blir prisene kuttet kraftig. Slik Conroe(den nye prosessoren til Intel) har prestert til nå bør du vurdere Intel istedet. Må selvfølgelig se til at alt passer sammen isåfall.

Wollis.

Lenke til kommentar
Har ikke tid til å sette opp noe, men du bør uansett vente til slutten av juli. Da blir prisene kuttet kraftig. Slik Conroe(den nye prosessoren til Intel) har prestert til nå bør du vurdere Intel istedet. Må selvfølgelig se til at alt passer sammen isåfall.

Wollis.

Har aldri vært særlig inne i intelsystemene, men vill jeg få en bedre pc for en billigere peng viss jeg går for et intel system??

Hk'et så greit ut, men glemte sikkert og si at jeg er på jakt etter en noe rolig pc :p så vill helst ha passiv chippsett kjøling.

En annen ting er om jeg burde kjøpe passivt kjølt skjermkort eller om jeg skal kjøpe skjermkort med vifte og bytte den ut med en annen vifte, eller går garantien ut viss jeg tar av vifta?

Og er det noen som har en god, stille og billig cpu kjøler og anbefale?

Reidar

Noen som har erfaringer me denne kjølerenLink

Endret av radier999
Lenke til kommentar
Men du skal du klokke noe ?

Vent nå litt .....

Du behøver ikke og bytte ddr(1) ramen din for conroe 

Dette hovedkortet støtter både ddr og ddr2  Det er plass til 2 ddr2 brikker samt 2 ddr brikker

Har ikke satt meg inn i overklokking og slikt så det blir nokk ikke det nei :p

Edit: Har sikkert glemt og skrive det men har en Sata2 disk :p

og som jeg så så støttet ikke det korte sata2.

Men har egentlig bestemt meg for AMD og en x2 prossesor.

Eneste som er problemet er at jeg ikke finner et hovedkort som støtter sata2, amd x2 cpuer og min lommebok :p (av disse 3 tingene er nokk lommeboka den største flaskehalsen :p )

Endret av radier999
Lenke til kommentar

Eneste som er problemet er at jeg ikke finner et hovedkort som støtter sata2, amd x2 cpuer og min lommebok :p (av disse 3 tingene er nokk lommeboka den største flaskehalsen :p )

6507799[/snapback]

du kan jo alltids kjøpe dette hk,her lest litt rundt om det og det har fått gode anmeldelser...det støtter alle kravene du har stilt ovenfor også...jeg skal kjøpe selv det når prisene raser

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313205

Endret av lizardking
Lenke til kommentar

Bytt til AM2 du får akkurat samme effekten... go for AMD 64 3500 AM2 1k og et hovedkort eks MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 1k... Husk å kjøp DDR2 minn, hvis du kjøp AM2... det som er pluss med AM2 er at du får det like billig om du skal kjøp socket 939... Og du får bedre utnytting av RAM oxo go for 5300 brikkene billig og kraftig...

Endret av LeeZarD
Lenke til kommentar

LoL.... ikke for å vær frekk eller nokka sånt... men det er bare snakk om 1gb ram... du dør ikke av å bytt dem ut heller... kan sikkert sell dem 1 gb ram til 500,- hvem kan ikke mot stå en slik tilbud da ? ;) Dessuten så får du bedre utnyttelse av de nye brikkene med høyer effekt/ minnefrekvens

Lenke til kommentar
Bytt til AM2 du får akkurat samme effekten... go for AMD 64 3500 AM2 1k og et hovedkort eks MSI K9N SLI Platinum,nForce 570 1k... Husk å kjøp DDR2 minn, hvis du kjøp AM2... det som er pluss med AM2 er at du får det like billig om du skal kjøp socket 939... Og du får bedre utnytting av RAM oxo go for 5300 brikkene billig og kraftig...

Vill ikke være aktuelt og kjøpe et AM2 oppsett, pga jeg bruker ikke pcn så veldig mye til at jeg synes at det er nødvendig og kjøpe det som er på topp.

Men takk for svar.

Ser ut til at det blir ABIT KN8-SLI Hk'et

Og en x2 3800 eller 4200 får se va prisene blir liggende på etter månedsskifte.

Av skjermkort blir det et 7600 GT (vifteløst)

Takker for svar :w00t:

Edit: Når vi er inne på ram, er rammen jeg nå har en flaske hals?? Burde jeg kjøpe en 512 mb brikke til? Vil jeg merke bedre ytelse viss jeg gjør det?

Endret av radier999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...