Gå til innhold

Bort med useriøse poster


Anbefalte innlegg

Men jeg er samtidig imot argumenter som "Gi barna gratis brennevin, de får fatt i det andre steder uansett."

6547132[/snapback]

Ok, jeg tok deg vel perhaps litt for på ordet anntående destruktiviteten :)

 

Men jeg har sagt eller ment at det jeg siterer deg ovenfor. Det jeg sa var at personene som sitter der hadde nok kommet til å sitte der uansett om OT-baren eller Off-Topic hadde eksitert eller ikke. Det er vel så mange som sitter oppe 24/7 og spiller onlinespill, det er vel egentlig en mere reeell (elle hvor det en skrives) problem. Men det er ikke et problem vi moderatorer kan ta oss av. Vi kan ikke bestemme nårtid noen skal gå å legge seg, med mindre vi skal begynne å utestenge folk hvis de poster over kl 0300 f.eks og det sier seg selv at det går jo ikke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siste tråd ut er om Matti og djuice controll.

oyvind dahle er en av de som poster sånne tulle tråder her på forumet, men det virker som han får lov til dette, fordi han har vært skribent?

Blir det ikke feil å gjøre den type forskjellbehandling?

6546470[/snapback]

 

Damn. Ikke er du bare ny på forumet, men du er tøff også

 

Den saken er dekket av media i øst og vest. Saken er første sidestoff på http://www.vg.no/ og http://www.nettavisen.no for øyeblikket.

Jeg håper virkelig ikke du som ny skal sette standarden på dette forumet, for jeg tror jeg har vært i begravelser hvor hovedpersonen har vært mer livat og morsom :fun:

 

Ot-baren samler opp det meste, lik det eller ei.

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar

Jeg starter ekstremt mange tråder. Den ene mer useriøs enn den andre. Men nå er det slik at de som roter seg inn i Off Topic delen ikke akkurat er ute etter meningen med livet .)

 

Viktig å ha morsomme underholdende og grensesprengende tråder, ellers hadde dette forumet vært et kjedelig sted å være :)

 

Her satses videre med friskt mot og elendige tråder .)

Lenke til kommentar
Kan man ikke bare fjerne disse kategoriene fra "siste 24 timer"? Eventuellt komme med en konfigurerbar "siste 24 timer"?

 

Ørjan...

6541342[/snapback]

Off topic delen er da ikkje med som standard i "Siste 24 timer". Du kan og velge å få dei siste innlegga frå den kategorien du ønskjer.

6541438[/snapback]

 

Det har du jammen rett i. Men det er en del av "Flere innlegg" på forsiden av hw.no. Det var der jeg hadde sett den.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar

Ingen skal kritisere -noen- for -noe-. Jeg driter lang marsj i hvem som starter hva og så videre..

 

Jeg tror de aller fleste av oss har skrevet søppel en eller annen gang her inne.

 

Og ingen av oss skal tro at vi hviler i skyggen av andre.

 

Men jeg ønsker at moderatorene skal stenge de mest tåpelige trådene.

 

Stort sett er det akkurat det de gjør. Men jeg ønsket å sette fokus på -økningen- av disse på tross av alt.

 

Å personlifisere hvem har skylden er hensiktløst.

 

Jeg må be dere om å komme dere tilbake til trådens opprinnelige innhold..

Lenke til kommentar

Enkelte tråder burde absolutt stenges, men en del av de litt useriøse trådene er jo faktisk i forumdeltagernes interesse.

Derfor burde de ikke taes bort.

 

Mitt ønske er en funksjon i kontrollpanelet som gjør at vi selv kan velge fra hvilke kategorier som det skal hentes fra når man trykker på linkene: "vis nye poster", "siste 24timer" og "ubesvarte innlegg"

Er dette mulig å få til?

Lenke til kommentar

kan sikkert ha noe med at internett er noe ALLE har nå og små unger som vil fordrive tiden med slike teite poster. Og diskusjon.no er et rævstort nettverk med mange mange forum som er mulig og nå fra en hel haug med sider.

 

Så du har igrunnen 2 valg.

1. finn frem hagla

2. finn et annet forum med flere seriøse bruker og ikke så mange snørrunger

 

-fred ut-

Lenke til kommentar
Så du ønsker at moderatorer skal fortsette med det de gjør, men også å stenge tråder som de ikke tidligere har ment er for dårlig, men som DU synes er for dårlig?

6549239[/snapback]

 

Det kom ikke særlig godt frem hva jeg mente her nei desverre..

 

Kommer tilbake til det litt senere..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Jeg menger meg med flertallet, jeg synes også kvaliteten på forumet har tapt seg. Ikke bare i det siste, men de to siste årene. Men kanskje det er tiden på forumet som har gjort det, kanskje det bare er meg? :ermm:

 

Jeg skulle ønske man kunne laget sitt eget filter på hva slags kategorier som skulle vises når man trykket på 'Vis nye poster' eller 'Siste 24 timer'. Jeg for min del har for eksempel ingen interesse av å bla igjennom side etter side med poster hvorav 70% dreier seg om WOW, eller topicer som "Hvor varmt er det på rommet ditt?", "Litago med banansmak" eller "Hva er mening med livet?".

Lenke til kommentar
Jeg menger meg med flertallet, jeg synes også kvaliteten på forumet har tapt seg. Ikke bare i det siste, men de to siste årene. Men kanskje det er tiden på forumet som har gjort det, kanskje det bare er meg? :ermm:

 

Jeg skulle ønske man kunne laget sitt eget filter på hva slags kategorier som skulle vises når man trykket på 'Vis nye poster' eller 'Siste 24 timer'. Jeg for min del har for eksempel ingen interesse av å bla igjennom side etter side med poster hvorav 70% dreier seg om WOW, eller topicer som "Hvor varmt er det på rommet ditt?", "Litago med banansmak" eller "Hva er mening med livet?".

6550018[/snapback]

 

Enig, kanskje vært enklere å krysse av for hvilke kategorier man IKKE vil ha på listen, personlig føler jeg det sån i allefall, da jeg følger med på ganske mye her på forumet.

Lenke til kommentar
Ingen skal kritisere -noen- for -noe-. Jeg driter lang marsj i hvem som starter hva og så videre..

Jeg tror de aller fleste av oss har skrevet søppel en eller annen gang her inne.

Og ingen av oss skal tro at vi hviler i skyggen av andre.

Men jeg ønsker at moderatorene skal stenge de mest tåpelige trådene.

Stort sett er det akkurat det de gjør. Men jeg ønsket å sette fokus på -økningen- av disse på tross av alt.

Å personlifisere hvem har skylden er hensiktløst.

Jeg må be dere om å komme dere tilbake til trådens opprinnelige innhold..

6549222[/snapback]

 

Jeg ser at alle seriøse brukere har behov for å slappe litt av i OT nå og da....? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607123# Poenget her er at alle som deltar der liker på sett og vis rabalderet som er i OT baren. Og et laidback sted MÅ det være i mellom all hardwaren. Dessuten, moderatorene på forumet OT og andre steder gjør en god jobb. hardere modereing har ingen hensikt.

Lenke til kommentar
Ingen skal kritisere -noen- for -noe-. Jeg driter lang marsj i hvem som starter hva og så videre..

Jeg tror de aller fleste av oss har skrevet søppel en eller annen gang her inne.

Og ingen av oss skal tro at vi hviler i skyggen av andre.

Men jeg ønsker at moderatorene skal stenge de mest tåpelige trådene.

Stort sett er det akkurat det de gjør. Men jeg ønsket å sette fokus på -økningen- av disse på tross av alt.

Å personlifisere hvem har skylden er hensiktløst.

Jeg må be dere om å komme dere tilbake til trådens opprinnelige innhold..

6549222[/snapback]

 

Jeg ser at alle seriøse brukere har behov for å slappe litt av i OT nå og da....? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=607123# Poenget her er at alle som deltar der liker på sett og vis rabalderet som er i OT baren. Og et laidback sted MÅ det være i mellom all hardwaren. Dessuten, moderatorene på forumet OT og andre steder gjør en god jobb. hardere modereing har ingen hensikt.

6550743[/snapback]

 

 

Det finnes kategorier som jeg irriterer meg mer over en OT-baren, jeg kan ikke si at jeg plages så veldig av akkurat dette. Det jeg irriterer meg over er WOW-trådene:) De fyller opp flere sidemeter på siste 24 enn hva OT gjør. Så hvis WOW fikk egen kategori så og jeg samtidig kunne filtrere bort denne fra siste 24 så ville jeg blir fornøyd.

 

Jeg er ganske sikker på at det er mange andre brukere som har liknende kategorier som de gjerne ville bli kvitt, men personlig så mener jeg at det går ikke an å tenke slik. Jeg aner ikke hvor mange brukere det er her på forumet, men det er ganske mange, samtidig som at det er mange med forskjellige interesser. Derfor vil man alltid se poster som man egentlig ikke ønsker, uansett! Jeg har selv også fra tid til annen deltatt i slike useriøse poster og noen ganger slike forumspill, jeg poster noen poster, før jeg går lei. Akkurat gulost vs. pultost, gulost vs. brunost interesserer jeg meg ikke så mye for, men når over 2000 brukere stemmer, så er det jo tydelig at NOEN bryr seg, hvor stor andel disse 2000 brukerne er, av forumets brukerbase, vet jeg ikke, men jeg synes at temaer som mange brukere faktisk poster i, stemmer på, er viktige nok til at vi kan ha dem her.

 

Jeg kan si meg enig i at jeg har sett poster, ikke bare i OT men andre deler av forumet også, som jeg personlig mener burde vært flyttet, slettet, eller enda bedre ikke blitt postet i utgangspunktet.

 

Den beste løsningen på dette "problemet" tror jeg nok er at man selv kan bestemme hvilke kategorier som skal utelates fra siste 24. En slik spesialisering av søk er jo ikke det vansligste å lage, så å implementere det skulle vel ikke være det største problemet. Jeg kunne godt tenkt meg å filtrere bort alle tråder som har med WoW og gjøre også som nevnt tidligere, for jeg har null interesse for dette, men det ser ut til at det er en drøss med WOWere her, og disse har sikkert god nytte av disse trådene.

 

Løsningen som er best for alle er nok å gi brukerne selv mulighet til å konfigurere sitt siste 24 søk, for da slipper man virkelig å bla igjennom alle postene fra kategorier som man ikke ønsker å lese uansett.

 

b-real: Et lite spørsmål sånn på tampen, hvorfor bruker du så mange engelske ord i postene dine? Mener ikke å tråkke deg på tærne, men er dette virkelig nødvendig? Greit nok å bruke uttrykk, ord og vendinger som ikke er oversettelige til norsk, men er det nødvendig å putte inn et engelsk ord hvor det norske språket strekker til? :)

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...