j8rn Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Hei! Har et lite problem, noen som kan hjelpe? Telefon: Samsung D600 Operatør: Tele2 Alt innen wap/ gprs fungerer fint. Når jeg sender MMS mindre enn 100 kb fungerer det også fint. Dersom jeg i innstillinger ber om å sende MMS som er større enn 100 kb (og selvsagt mindre enn 295 kb) oppstår problemer. Ingenting sendes, det kommer en feilmelding som sier at man ikke kan kople til server. Dette er konsekvent. Dersom jeg ønsker å sende en MMS under 100 kb, funker dette igjen umiddelbart. Dersom jeg har skjønt det, opererer man med forskjellige protokoller (?) avhengig av størrelsen. Kan det ligge en feil hos Tele2 som lager problemene for meg? Er det evt andre som merker liknende problemer? Noen med andre telefoner men med Tele2 som kan sjekk om dere finner liknende feil? Noen med D600 men andre operatører som kan sjekke om det funker. Takker om noen gidder å sjekke! Vh Jørn Andersen Lenke til kommentar
µT. Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Det du skriver nå har jeg faktisk problemer med selv.. Med en gang bilde/filene blir litt stor, så vil den ikke sende avgårde noe som helst.. Har forresten D600 også.. Og det som er litt rart her, er at jeg har Netcom.. Men du kan jo ringe Tele2 kundeservice og høre med de.. Lenke til kommentar
j8rn Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Har ringt Tele2, men de har ikke noe fornuftig svar. De ber meg sjekke GPRSmenyen (*#4777*8665* eller *#gprs*tool*), men det har jog gjort før uten hell. Men dette betyr kanskje at feilen ligger i telefonen? Gidder noen andre sjekke også. Det gjelder mms med vedlegg mellom 100 kb og 295 kb. Jørn Lenke til kommentar
j8rn Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 Det enkle er ofte det beste! Ringte Samsung Norges utmerkede support. Feilen er en instlling på telefonen. Under mms-menyen (5-5-2-3-2) kan du velge hvor store filer som skal sendes. Der ser det ut som om det er 2 valg, men det er egenlig 4. Telefonene skal stå på (siste valg) Versjon 1.2 (295 kb) og ikke 1.0 (295 kb). Dette er vel noe alle burde vite om? Alle som har Samsung i allefall. Talentløst av meg å ikke se forskjell på det, men sånn er det. Jørn Lenke til kommentar
µT. Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 hehe.. det var ikke verre enn det altså... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå