Gå til innhold

Mp3 spiller Zen vs iPod eller ?

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å bestemme meg for en mp3 spiller.

Skreppa har en iPod mini som jeg stortsett drifter. Dvs. at det er jeg som må slite med iTunes og det teite opplegget med at iPoden sorterer filene etter ID3-tagen. Det er i mine øyne det mest idiotiske med hele iPod opplegget.

Målet med den nye MP3 spilleren er å benytte en i min nye 06 VW Passat, som har integrert stereo, som jeg ikke ønsker å ta ut. Det finnes en iPod kabel levert av Volkswagen som koster ca. 1800,- kroner, noe jeg synes er dyrt.

Jeg har sett litt på en Zen spiller og muligheten for å benytte en FM-sender slik at jeg kan benytte denne i bilen. Jeg trenger en MP3 spiller med minimum 4gb disk og radio er ikke nødvendig. Noen som har erfaringer?

Jeg ønsker hovedsaklig en spiller som jeg bare plugger på USB'en og dermed kan jeg dra og slippe over filer, og filene ønsker jeg sortert etter filnavnet som er i Windows.

Noen forslag på en dugende boks? - Eller er det noen som har erfaring med standars VW iPod kabel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ipodkabel til 1800,- er jo direkte svindel! Det er jo vanlig med minijack-inngang på bilstereoforsterker, og da trenger man ikke store greiene for å koble til.

Hvis du vil organisere musikken selv, så bør du undersøke nøye før du handler, enkelte kommer med kjiip programvare som du "må" bruke for å få det til å funke.

Fm-sender er ikke noe serlig, da dette går hardt utover lydkvaliteten.

Lenke til kommentar

Hehe.. den ipod kabelen er jo sikkert litt mere en enn minijack. Siden den da skal gjøre slik at multifunksjonsrattet skal kunne betjene iPoden.

Har sett litt på Creative sine spillere. Må man bruke ett spesielt program for å overføre filene til poden der også? Kan man opprette mapper og slikt selv og putte musikken i på en creative?

Lenke til kommentar
Tenkte bare nevne at hvis du ikke liker iTunes og alt crappet det medfølger for å bruke iPod så sjekk ut http://www.rockbox.org. En alternativ firmware for iPod.

-C-

6511977[/snapback]

Noen som har testet dette? anskje jeg skal prøve å oppgradere den iPod Minien til skreppa. Hater itunes. Det er jo så tungvindt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...