hansc Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 eg kjøpte ein kjempe dorlig maskin for lenge siden (hadde ikkje penger til mer) den er 200 mth egentlig men biosen tar ikkje mer enn 150. har ein 60 gigi hd i men den tar ikkje mer enn 8gig av den. vet ikkje va hovutkorte heter og vet berre at prossesoren er ein mmx socket 7. finner ikkje ein bios oppdatering så eg kan fikksa det fordi at er ikkje så kjent på det området. skall snart kjøpa ny men hadde vert greit å bruka den som ein server heima på på netverk på spill eller la søstra mi ha den på romme. strøm boksen er 150 w. har 32mb edo ram har 4mb sjermkort. er det mulighet å skaffa støre sjermkort til ein så gammal data?? vet ikkje så mye mer. kan noen hjelpa?????? benny _________________ DJ Devil is inn the huse Redigert av moderator med tanke på utropstegn i overskrifta. - Vegard ([email protected]) [ Denne Melding var redigert av: kilogram på 2002-10-25 23:58 ] Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Har maskinen PCI porter? (se inni kassa etter hvite ca 10cm lange kortplasser). Hvis den har det, så er det mulig og kjøpe et PCI kort til den. Lenke til kommentar
hansc Skrevet 18. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2002 ja den har pci porter. sjerm korte mitt er kobla til ein pci port. hansc Lenke til kommentar
hansc Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 hallo. er det noen som kan hjelpa meg??? Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 ikke for å være frekk, men din utrolige evne til å skrive feil får meg til å hate deg. unssskyld Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Du må nok finne ut hva slags hk det er før du prøver med en bios oppdatering. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Det me at du ikke faar brukt mer enn 8gb av hden kan sikkert fikses med at du partisjonerer den paa nytt og da skriver storelse i prosent istedefor gb. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 kan ver hovedkort grense...ikke støtter ata100 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Tipper rett å slett hovedkortet ditt er for gammelt til en slik Hd. Du burde heller skaffe deg en rimelig oppgradering som kan fåes til en 2000,- Lenke til kommentar
shebban Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Tipper hovedkortet støtter 8,4gb. Det var standaren når det hovedkortet var nytt. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Tror ikke det er noen grense paa hvor stor hd du kan ha paa et hk. kjopte en 80gb i fjor i fdisk stod det at jeg ikke kunne partisjonere den til mer enn 10gb saa jeg skrev inn storelsen i prosent og et funket! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Ikke for å være frekk, men dette var et dritt kjøp, hvor mye ga du for den? socket 7? amd k6-2 eller gammal pentium... 32 mb edo ram til 60 gig HD? kast alt unntatt hardisken, skjermen og disketten og bygg på en ny en du... en amd data kan vel ikke koste til sammen mer enn 5000 uten HD og skjerm som er passe bra Lenke til kommentar
Serigst Skrevet 26. oktober 2002 Del Skrevet 26. oktober 2002 Så gamle hovedkort støtter nok ikke større disker. Men, last ned et program som kalles EZBios, så vil du kunne utnytte disken fullt ut. EZ-Biosen vil nok sinke maskinen noe, men er nok eneste mulighet for å kunne bruke større disker på et så gammelt hovedkort! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå