Tore Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Jeg må vel lage enda en tråd, drive jo å oppdatterer siden... For noen mnd siden testet jeg ut Joomla, og slettet det igjen etter jeg hadde testet ferdig, da slike ferdig oppsett igrunn tar morroa fra hjemmesidelaging... Uansett... Joomla katalogen ligger fortsatt på hotellet med masse filer i... Når jeg prøver å slette noe kommer ... [R] DELE templateDetails.xml [R] 550 templateDetails.xml: Permission denied [R] PASV Jeg har chmoddet alt på ulike måter og prøvd mange ganger med samme resultat... så hva har jeg ikke fått med meg denne gangen.? EDIT: leifer Endret 16. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kan du slette ting på webhotellet fra Cpanel da om du har det? Lenke til kommentar
Tore Skrevet 16. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Nei Cpanel eller lignende har jeg aldri brukt nei... Prøver og slette fra FTP prog... Dreamweaver gir en lengre feilmelding... An FTP error has occurred.. can not delete remote file - template_css.css. Acsess denied. The File may not exist, or there could be an Premission Problem.. Er det en feil på hotellet/filene så jeg må kontakte leverandør...? Endret 17. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Kjenner ikke DreamWeaver, men vet at enkelte FTP-klienter ikke lar deg slette mapper som ikke er tomme... kan jo være noe med det? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Tviler, opplever det samme selv av og til.. Virker som det er en slags Windows feil (selvom det er linux) at det er noe i bruk og da kan det ikke slettes. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 jeg får slettet tomme mapper og alt annet som ligger der, bare ikke desse mappene og filene... Nei tror jeg sender dem en mail og ber de se på det... akkurat som om de bare har låst seg der... Kan poste en eventuell løsning her om det er noe å skrive om... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Hvis dette er på et webhotell og joomla har et install-system som setter det opp automatisk kan det hende at noen filer har blitt opprettet med web-brukeren istedenfor din bruker. Og da kan du heller ikke slette de filene. Hvis dette er tilfellet har du to løsninger: 1) Lag et script som sletter filene for deg. 2) Kontakt admin av webhotellet og få dem til å slette filene. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 17. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2006 trodde jo jeg var admin på mitt eget webhotell liksom, men ja, joomla er en pakke som innstallerer seg selv... Har sendt mail til hotell leverandøren, om de vet hva og kan fixe det... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. juli 2006 Del Skrevet 17. juli 2006 Du er admin over ditt eget webområde, men det er en ting du må forstå: Slik systemet er satt opp har alle brukerne av webhotellet egne brukerkontoer. Webserveren som kjører på hotellet har også sin egen bruker, av den enkle grunn at den ikke kan kjøre som alle brukerne. Så når du da bruker joomlas innstalleringssystem for å sette det opp vil da eventuelle konfigurasjonsfiler bli opprettet med den brukeren som webserveren kjører som, ikke som din bruker. Dermed har ikke du rettighetene over disse filene fra din egen bruker, og de må enten slettes med et script du oppretter eller å kontakte admin av webhotellet. Lenke til kommentar
Tore Skrevet 21. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2006 (endret) Fikk et meget godt og utdypet svar av hotell leverandøren... Var som nevnt at joomla opprettet filer på annen brukerkonto når man gjør som man blir bedt om og CHMOD til 777, man kan Modde til noe annet (nei husker ikke "annet" og mailen ligger på andre pcn) som gjør samme nytten, men filene blir opprettet i ditt/mitt brukernavn og du kan selv slette... Domenshop fixet biffen og slettet restfilene, evig fornøyd kunde jeg... Edit: litt leif, CDmodde en mappe går dårlig.? Endret 21. juli 2006 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
xqus Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Edit: litt leif, CDmodde en mappe går dårlig.? 6529077[/snapback] Det går helt fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå