Gå til innhold

kjøpe 3800 x2 etter prisras?

Anbefalte innlegg

som de fleste her vet vil jo prisene rase og jeg er på et ganske stramt budsjett...så jeg lurer på om det er lurt å kjøpe en 4200x2 eller en 3800 x2 og overklokke den til den er kraftig nok til å ikke ha noen problemer med de programmene jeg kjører...det går ganske mye i videoenkoding og spilling og jeg vil gjerne at enkodingen går fort...lei av å måtte gjøre det ferdig før man kan gøre noe som helst,ikke klag på det før du har rippet og enkodet ALL buffy og utallige filmer...det går kanskje fint med en stock x2 3800 men jeg blir å kjøpe nyere spill etterhvert,venter på at stalker kommer ut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tja, min X2 3800, som jeg mistenker er meget klokkeuvillig, kjører jeg på 2300Mhz. Jeg mistenker at jeg har fått ett dårlig eksemplar, fordi jeg kjenner til folk alt for mange folk som kjører dem på 2400Mhz++

Jeg tipper at den ikke er for treig uansett. Enten får du bruk for DC og da går alt mye fortere uansett, eller så blir maskinen like responsiv som ved singlecore idle, selv om du kjører ett eller annet program på full pupp på den andre kjerna. Etter prisraset vil X2 CPUene til AMD bli svært så prisvennlige ja. Løp og kjøp :) 4200 virker egnetlig som ett godt valg, kan sikkert klokke den litt den også, og med priser nedi 13-1500kr sjiktet, kan prisforskjellen ikke være særlig stor uansett :)

Lenke til kommentar
som de fleste her vet vil jo prisene rase og jeg er på et ganske stramt budsjett...så jeg lurer på om det er lurt å kjøpe en 4200x2 eller en 3800 x2 og overklokke den til den er kraftig nok til å ikke ha noen problemer med de programmene jeg kjører...det går ganske mye i videoenkoding og spilling og jeg vil gjerne at enkodingen går fort...lei av å måtte gjøre det ferdig før man kan gøre noe som helst,ikke klag på det før du har rippet og enkodet ALL buffy og utallige filmer...det går kanskje fint med en stock x2 3800 men jeg blir å kjøpe nyere spill etterhvert,venter på at stalker kommer ut

6499143[/snapback]

Det er ingen dårlig idé, men om du har tid til å vente så vil Core 2 Duo E6300 gi deg mer for penga. Den vil nok gjerne være litt dyrere. Den er også svært klokkevennlig. Svært.

Lenke til kommentar

Mer for penga? Jeg er rimelig sikker på at en CPU som yter hva? 30% bedre pr klokke, selv om den er klokket 2-300mhz raskere, gir mer for pengene enn en CPU som koster halvparten, er klokket til f.eks. 2200Mhz og yter 30% dårligere pr mhz... Det regnestykket får ikke jeg til å gå opp iallefall.

Ja Conroe vil yte bedre, men du får garantert ikke mer Bang for buck ratio enn med X2 etter prisreduksjonen vil jeg tro.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
tja, min X2 3800, som jeg mistenker er meget klokkeuvillig, kjører jeg på 2300Mhz. Jeg mistenker at jeg har fått ett dårlig eksemplar, fordi jeg kjenner til folk alt for mange folk som kjører dem på 2400Mhz++

6499220[/snapback]

da har du vært uheldig. Min X2 3800+ går helt oppi 2700MHz på luftkjøling. Kjører den fast på 2600MHz med bare 1.4 Volt.

Lenke til kommentar
Mer for penga? Jeg er rimelig sikker på at en CPU som yter hva? 30% bedre pr klokke, selv om den er klokket 2-300mhz raskere, gir mer for pengene enn en CPU som koster halvparten, er klokket til f.eks. 2200Mhz og yter 30% dårligere pr mhz... Det regnestykket får ikke jeg til å gå opp iallefall.

Ja Conroe vil yte bedre, men du får garantert ikke mer Bang for buck ratio enn med X2 etter prisreduksjonen vil jeg tro.

6500120[/snapback]

Jeg skjønner godt at du ikke får regnestykket til å gå opp ettersom den første setningen ikke gir mening i det hele tatt. :)

Andre avsnitt er jo også meget bastant, vil jeg tro...

Min anbefaling: http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...uo-e6300_9.html

Så kan du få et inntrykk av hva jeg mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...