Gå til innhold

Etterlyser triste filmer, man gråter av

Anbefalte innlegg

Grave of the Fireflies, anyone?

6540542[/snapback]

Den er nevnt,og eg er fullstendig enig igjen! Stemningen i den filmen er noe for seg sjøl syns eg :cry:

6540920[/snapback]

Ah verdamnt, har skaffet filmen men ikke fått tid til å se den enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takker for nye forslag..å kan selv komme med et:

Blow

Den er ikke trist før i slutten, men jeg ble veldig rørt, blir lett rørt av slike slutter. Kan hende jeg var påvirket av div faktorer, men denne filmen har jeg sett flere ganger, å om den kansje ikke er så trist så er det iallefall en film jeg anbefaler på det sterkeste :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du legger i voldelig, ingen av filmene er spekulativt voldelige, men filmer som omhandler bl.a. sexovergrep og konsentrasjonsleire blir nødvendigvis ikke noe barne-tv.

Breaking the Waves (sex)

Edward Scissorhands

Schindler's List (vold)

Dancer in the Dark

The Elephant Man

Ellers var de siste 10 minuttene av siste episode i femte sesong av Six Feet Under noe av det tristeste jeg har sett på en stund, men det krever jo at man har fulgt serien.

Ellers anbefaler jeg generelt sett å snu opp ned på anbefalingene på dette forumet når du leter etter gode dramafilmer, for eksempel befinner de fleste av favorittfilmene mine seg i "Filmer du ALDRI skal se igjen"-tråden, har vel litt sammenheng med gjennomsnittsalder, kjønn og interessene til den jevne forumbruker.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Armageddon

Hæ..Armageddon..trist..hvor?

6545703[/snapback]

Det finnes omtrent 2,09532492 × 10^65 positive ting man kan si om Armageddon, og at den er trist er en av dem. Slutten er veldig rørende, selv om jeg aldri hadde ofret Willis for en så ubrukelig kar som Affleck.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

The Green Mile (Den Grønne Mil) er vel den beste filmen jeg noensinne har sett. Gråt flere ganger under denne filmen.

Road To Perdition Er veldig trist på slutten.

Da jeg var liten kom det en skvett under Ringeren fra Notredam (Disney sin animerte versjon)

Lenke til kommentar
Armageddon

Hæ..Armageddon..trist..hvor?

6545703[/snapback]

Det finnes omtrent 2,09532492 × 10^65 positive ting man kan si om Armageddon, og at den er trist er en av dem. Slutten er veldig rørende, selv om jeg aldri hadde ofret Willis for en så ubrukelig kar som Affleck.

6545885[/snapback]

Jeg tenkte nett det samme når jeg så den filmen.

Lenke til kommentar

Så at noen nevnte The Notebook, og det er absolutt en verdig kandidat. TRIST ;_;

Eller så har du The Hurricane, Click, Spirited Away og Howl's Moving Castle. De to siste er ikke trist i den forstand, men de er så vakre og rørende at du er nesten nødt til å felle en tåre.

Lenke til kommentar
Eller så har du The Hurricane, Click, Spirited Away og Howl's Moving Castle. De to siste er ikke trist i den forstand, men de er så vakre og rørende at du er nesten nødt til å felle en tåre.

6547950[/snapback]

Spirited Away og Howl's Moving Castle, er noen av favoritt filmene mine, jeg er svak for slikte typer filmer, japansk anime, og mye japansk kultur i filmene :)

Endret av kt600
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...