Gå til innhold

Leser du bruksanvisningen?

Leser du bruksanvisningen?  

263 stemmer

1. 1. Leser du bruksanvisningen?

• Ja, jeg har dårlig selvtillit
      75
    • Nei, det er for pyser!
      186

Anbefalte innlegg

Får jeg ny mobil, MP3-spiller eller lignende, er det først litt knoting, og som regel har jeg da funnet ut det som trengs. Skumleser bruksanvisningen om det er noe jeg lurer på. (Det har mest med manglende tålmodighet og nysgjerrighet å gjøre, ikke stahet og ære)

Angående PC-bygging, leser jeg bruksanvisningen om det er noe jeg kommer over mens jeg holder på. F.eks. kontaktene til front-diodene og på-knapp, som ikke alltid er helt selvforklarende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser sjelden bruksanvisningen med en gang. Vanligvis bare begynner jeg å bruke gjenstanden, også leser jeg bruksanvisningen senere for å se hvordan alle funksjonene virker. Hvis det følger med en "quick start guide", som det blant annet gjør til mange skrivere, leser jeg gjennom den først.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke den med mindre det er noe galt eller noe jeg ikke forstår underveis.

Men jeg har hele tiden ikke hatt noe problem med elektriske ting. Jeg fikk ett videokamera i konfirmasjonen og noen ble rystet over at jeg ikke leste bruksanvisningen xD.

Fikk jo til, hva skal de klage på :D

Lenke til kommentar

Det spørs hva jeg har kjøpt. Er det en mobiltelefon, et kamera, PC-deler eller andre forbrukervarer, leser jeg den ikke. Da er det vanligvis bare å sette i batteriet og finne ut ting selv.

Men om det jeg har kjøpt er veldig dyrt, veldig sammensatt eller bare helt nytt for meg, må jeg kikke i bruksanvisningen, om så bare for å forsikre meg om at jeg ikke driter meg ut og ødelegger hele greia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Man trenger vel ikke bruksanvisning til elektronisk utstyr? de er jo idiotsikre! Med mindre du bygger en pc eller noe sånt da

Jeg leser ikke bruksanvisning

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...