Gå til innhold

Leser du bruksanvisningen?

Leser du bruksanvisningen?  

263 stemmer

1. 1. Leser du bruksanvisningen?

• Ja, jeg har dårlig selvtillit
      75
    • Nei, det er for pyser!
      186

Anbefalte innlegg

Bruker bare bruksanvisning hvis det er noe spesielt jeg lurer på. Feks. hvor lang tid dingsebomsen skal stå på ladding.

Eller hvis jeg feks har vært på Elkjøp og kjøpt noe, så tar jeg opp bruksanvisningen for å ha noe å lese på til jeg kommer hjem. Siden Elkjøp er en 15 minutters kjøretur fra hjemmet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker bare bruksanvisning hvis det er noe spesielt jeg lurer på. Feks. hvor lang tid dingsebomsen skal stå på ladding.

Eller hvis jeg feks har vært på Elkjøp og kjøpt noe, så tar jeg opp bruksanvisningen for å ha noe å lese på til jeg kommer hjem. Siden Elkjøp er en 15 minutters kjøretur fra hjemmet.

6498979[/snapback]

Hadde foretrukket at du hadde et øye på veien i tillegg :tease:

Lenke til kommentar

Jepp, jeg leser bruksanvisninger... i enkelte tilfeller, vel å merke. Om jeg f.eks. skaffer meg en ny mobiltelefon, leser jeg bare på antall ganger batteriet bør lades helt opp/ut. For alt det andre prøver jeg meg fram selv. På slikt som MP3-spillere leser jeg aldri bruksanvisningen.

Så, for å gjøre det klart: jeg leser som regel sikkerhets-/"for å ikke ødelegge"-instruksene og som regel ikke resten av bruksanvisningen. Resten leser jeg kun om jeg skulle trenge det, noe jeg ofte ikke gjør.

Lenke til kommentar

Første gang jeg begynte med elektroniske dibedutter ble bruksanvinsningen lest. Samme med HK manual til første bygg selv PC :)

Men så har det vært mange år hvor jeg har oversett denne, før jeg nå kjøpte et Nikon D70S - da var det bare begynne å lese igjen :)

Lenke til kommentar

Avstemningen burde vært koblet opp til kjønn:

Jeg er mann og leser bruksanvisningen

Jeg er mann og leser ikke bruksanvisningen

Jeg er kvinne og leser bruksanvisningen

Jeg er kvinne og leser ikke bruksanvisningen

Personlig leser jeg stort sett bruksanvisninger nøye, nettopp for å forstå dippedutten og dens funksjoner fullt ut.

Lenke til kommentar

Da kunne man testet for fult.

Menn leser nemlig bruksanvisningene, i motsetning til kvinner. Sistnevnte vil gjerne at ting skal fungere optimalt med en gang, uten at man skal behøve å lese noe som helst...

Edit: Søren jeg var for sen :thumbdown:

Endret av PyroCX
Lenke til kommentar

Dersom duppeditten har funksjonar som tilseier at ein studie av manualen vil være nyttig så gjer eg det. For eksempel eit digitalkamera, der har du innstillingar og funksjonar over ein låg sko, det er greit å ha litt kunnskap om dei før du går i gang med fotograferinga.

Lenke til kommentar
Først tester jeg mobilene mine, senere, hvis jeg kjeder meg, kikker jeg gjennom bruksanvisningen for å sjekke om det er noen funksjoner jeg enda ikke har funnet. Så koselig for meg! :p

6501921[/snapback]

Gjør akkurat det samme. Teste først, så lese ^^
Lenke til kommentar

Først sjekker jeg hvilke ting jeg ikke skal eller skal gjøre av sikkerhetsmessige grunner, så plugger jeg inn/slår på og ser om det funker. Hvis det er noe jeg ikke finner ut av, ser jeg i stikkordregisteret.

Hvis jeg kjeder meg hender det jeg leser en hel bruksanvisning, og brifer med alle de fancy tingene jeg finner ut. F.eks. at delayboksen til gitaren har en egen "still inn delaytempoet as you play"-funksjon, i stedet for å knote med å få tempoet riktig kan man bare trykke tre ganger i passende tempo.

En annen ting som er greit å finne ut i bruksanvisningen er hurtigmenyer. Særlig på mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...